کد خبر: 972683
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
بازار ارز درحالی میزبان زائران اربعین است که نوسان قیمتی در دلار و یورو و سایر ارز‌ها به اذعان دلال‌های خیابان فردوسی وجود ندارد و مشتریان این روز‌های بازار فقط خریداران دینار عراق هستند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، تقریباً از ۱۰ روز قبل بازار خرید و فروش دینار عراق در خیابان فردوسی داغ شده‌است و هرچه به ایام اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا برای خرید دینار عراق بیشتر می‌شود.

این روزها، اما قیمت دینار عراق که در هفته قبل پُر نوسان شده بود، به آرامش رسیده و در ثبات قیمت از طریق صرافی‌های بانکی و آزاد به زائران اربعین فروخته می‌شود. قیمت دینار عراق هفته قبل بین ۱۰ هزار و ۲۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ در نوسان بود. اما از چند روز قبل و بعد از اتفاقاتی که در عراق رخ داد، قیمت دینار نیز تحت‌تأثیر قرار گرفت و کم شد. دلال‌های خیابان فردوسی می‌گویند: این چند روز فقط وقت داریم دینار را بفروشیم و بعد از آن روی دست‌مان می‌ماند به همین دلیل قیمت دینار عراق کمتر از هفته قبل شده است.

صرافی‌های خیابان فردوسی به متقاضیان ارز اربعین، معادل ۱۰۰ یورو، دینار عراق با قیمت ۱۰ هزار تومان می‌فروشند؛ صرافی‌های بانکی البته هم دلار و هم یورو را به میزان ۱۰۰ یورو طبق بخشنامه بانک مرکزی به متقاضیان می‌فروشند. زائران اربعین برای اینکه ۱۰۰ یورو یا معادل آن دلار و دینار دریافت کنند، حق انتخاب دارند. برهمین اساس، صرافی‌های بانکی با تقسیم‌بندی فروش دینار و دلار و یورو به نیاز‌های بازار پاسخ می‌دهند. در خیابان فردوسی صرافی‌های ملی و ملت دلار و یورو را به زائران اربعین طبق بخشنامه بانک مرکزی می‌فروشند، اما صرافی‌های صادرات و شهر به ازای ۱۰۰ یورو، دینار با قیمت ۹ هزار و ۹۰۰ تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.
مشاهدات خبرنگار تسنیم از بازار ارز نشان می‌دهد که تقاضای اصلی در فردوسی و صرافی‌های بانکی و آزاد، مربوط به ارز اربعین است و مشتری چندانی برای دلار و یورو وجود ندارد؛ دلال‌های فردوسی می‌گویند، خیلی وقت است که بازار ارز مشتری ندارد و به همین علت هم نوسان دلار و یورو از بین رفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار