کد خبر: 972132
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
چهارشرور سابقه‌دار که به قصد انتقام از دوستانشان، با تهدید سلاح سرد مرتکب آدم‌ربایی و سرقت شده بودند، به حبس، دیه و شلاق محکوم شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال‌۹۶ با شکایت سه مرد جوان از چهار فرد شرور در یکی از محله‌های جنوب تهران به اتهام آدم ربایی، سرقت و تهدید به قتل آغاز شد. یکی از شاکیان به نام مهدی در طرح شکایت خود گفت: «روز گذشته با دو نفر از دوستانم به پارک رفته بودیم و مشغول درست کردن کباب بودیم که دوستانم برای خرید نوشابه به مغازه رفتند. من تنها پای منقل بودم که ناگهان یکی از بچه‌های محل به نام داوود با قمه به من نزدیک شد و مرا به زور سوار خودرو اش کرد و به خیابان خلوتی برد. او مرا وادار کرد با دوستانم تماس بگیرم تا آن‌ها نیز به آن خیابان بیایند. من هم تماس گرفتم و دوستانم به محل قرار آمدند که داوود همراه سه نفر از دوستانش به نام‌های جمشید، پرویز و قادر با تهدید قمه و چاقو ما را عریان کردند و بعد از تهیه فیلم ما را تهدید به قتل کردند و سپس متواری شدند.»

با طرح این شکایت در تحقیقات مشخص شد چهارمتهم که چند سابقه کیفری در پرونده‌شان ثبت شده‌است، از اراذل و اوباش محله دروازه دولاب و مناطق جنوب شهر هستند.

با بدست آمدن این اطلاعات چهار متهم شناسایی و بازداشت شدند، اما همگی جرمشان را انکار کردند و یکی از آن‌ها در شرح ماجرا گفت: «برادرم با یکی از بچه‌های محل درگیر شده‌بود و در آن درگیری پایش شکسته بود. روز حادثه همراه دوستانم به پارک رفته بودیم تا او را شناسایی کنیم، اما موفق نشدیم. بعد از آن مهدی را دیدیم که با میل خودش سوار ماشین شد.»

در حالی که متهمان جرم خود را انکار می‌کردند، مأموران با بازبینی فیلم دوربین‌های محل حادثه دریافتند گفته‌های شاکیان درست است و متهمان مرتکب آدم‌ربایی شده‌اند. بنابراین چهار شرور به اتهام آدم‌ربایی، شرکت در نزاع دسته جمعی، قدرت نمایی با چاقو، ضرب و جرح، سرقت و تهدید به قتل، روانه زندان شدند و در ادامه پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اولین جلسه در همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده تشکیل شد. ابتدای جلسه، نماینده دادستان متن کیفرخواست را قرائت کرد. سپس یکی از شاکیان در جایگاه قرار گرفت و در طرح شکایت خود گفت: «من و دوستانم و متهمان به یک باشگاه بدنسازی می‌رفتیم. مدتی قبل ما با هم اختلاف پیدا کردیم که همین بهانه‌ای شد با هم چند باری درگیر شویم تا اینکه بار آخر با وساطت دوستان حل شد. فردای همان روز همراه دو نفر از دوستانم به پارک رفته‌بودیم و مشغول درست کردن کباب بودیم که یکی از آن‌ها برای گرفتن انتقام حمله کرد و به زور مرا سوار خودرو اش کرد و به خیابان خلوتی برد.» شاکی ادامه داد: «بعد از اینکه دوستانم آمدند، متهمان ما را عریان کردند، سپس با تهدید چاقو و قمه بعد از گرفتن عکس ما را تهدید به مرگ کردند. آن‌ها اموالی که همراه داشتیم را نیز سرقت کردند و متواری شدند. برای آن‌ها اشد مجازات می‌خواهم، چون با قدرت‌نمایی قصد داشتند در محل ما را تحقیر کنند.»

در ادامه هر چهار متهم یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و جرمشان را انکار کردند و گفتند: شاکیان پرونده، خودشان دارای سوابق شرارت و از اراذل و اوباش محل هستند. قبول داریم با هم درگیر شدیم، اما اتهامات را قبول نداریم.

در پایان هیئت قضایی بعد از شور، متهم ردیف اول را به ۴۳‌سال حبس و ۲۴۰ ضربه شلاق، متهم ردیف دوم و سوم هر کدام به تحمل ۲۰‌سال حبس، متهم ردیف چهارم نیز به ۱۴‌سال حبس و ۱۴۸‌ضربه شلاق محکوم کرد. همچنین هر چهار متهم از سوی هیئت قضایی نیز به خاطر صدمات وارده به پرداخت دیه محکوم شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار