کد خبر: 972120
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
رئیس دستگاه قضا در جلسـه اخیر دستگاه‌های عضـو ستاد مبـارزه با قاچـاق کالا و ارز استان هـرمزگان بر ایجـاد امنیت برای فعـالان اقتصادی در عیـن برخـورد با قاچاقچیـان عمـده کالا تأکید کـرده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، در جلسه اخیر رئیس قوه قضائیه با اعضای دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان مطالب مختلفی از سوی رئیس دستگاه قضا در خصوص بحث تجارت خارجی و مبارزه قاطع با پدیده قاچاق کالا و ارز مطرح شد.

در این جلسه حجت الاسلام رئیسی بر افزایش درآمد‌های گمرکی در عین تسریع در ترخیص محموله‌های مربوط به مواد اولیه واحد‌های تولیدی تأکید کرده‌است. در این راستا مسئولان گمرک معتقدند برنامه‌های گمرک ایران در سال رونق تولید باید فرایند‌های اخلال زا در مسیر تجارت خارجی حذف شده و این موضوع مستلزم ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مجری در این مسیر است.

بر این اساس به نظر می‌رسد، برای کاهش زمان فرایند‌های گمرکی باید بین دستگاه‌های حاضر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگی کامل ایجاد شود تا در عین مبارزه با قاچاق کالا فرایند‌های مربوط به ترخیص کالا‌های واحد‌های تولیدی در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد.

نکته بعدی که از سوی رئیس دستگاه قضا تأکید شد بحث تعیین تکلیف سریع و دقیق پرونده‌های مهم بود که این موضوع نیز در راستای برخورد با متخلفان عمده و قاچاقچیان بوده‌است. در همین خصوص مسئولان تأکید دارند تلاش می‌شود با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط در عین کاهش تخلفات حداکثر تسهیلات به تولیدکنندگان از سوی گمرک ارائه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار