کد خبر: 972049
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
معاملات ملکی برای مرکز اداری و تجاری بیش از معاملات ملکی برای خانه مهم است. زیرا قرار است در محل ملکی مورد تقاضا فعالیت‌های اقتصادی انجام گیرد که به سود اقتصادی منجر شود.
خرید و یا فروش املاک برای کار‌های اداری و حتی تجاری نیاز به یک راهنمای کامل دارد تا بعد از انجام معامله ملکی مشتری نسبت به خرید یا فروش خود راضی باشد. این راهنما شامل نکات کاربردی است که برای امر خرید یا فروش و حتی معاوضه ملکی بسیار حائز اهمیت است.

معاملات ملکی برای مرکز اداری و تجاری بیش از معاملات ملکی برای خانه مهم است. زیرا قرار است در محل ملکی مورد تقاضا فعالیت‌های اقتصادی انجام گیرد که به سود اقتصادی منجر شود. از این رو در این مطلب قصد داریم توجه شما را به نکات مهم و اساسی در خرید و فروش املاک اداری و تجاری جلب نماییم.
 
راهنمای خرید و فروش املاک اداری و تجاری

کاربری ملک تجاری

اولین پارامتر اصلی در خرید و فروش املاک اداری و تجاری، نوع کاربری ملک تجاری است. منظور از کاربری ملک تجاری آن است که در زمان ساخت یا تعویض یا معامله ملک، چه نوع کاربری برای ملک تجاری تعریف شده است. به عنوان مثال می‌توان گفت یک ملک تجاری ممکن است برای فروشگاه مواد غذایی احداث شود و یا آن که برای دفتر اداری تأسیس شده باشد.

مشتری ملک تجاری در زمان مراجعه به بنگاه معاملاتی اولین سئوالی که باید از فروشنده و بنگاه معاملات ملکی داشته باشد نوع کاربری ملک تجاری است. مشتری باید به بررسی نوع کاربری ملک تجاری اقدام نماید تا به نقطه‌ای برسد که اهداف اقتصادی خود را طبق آن پایه گذاری نماید.

به عنوان نمونه می‌توان گفت مشتری می‌تواند هر مغازه‌ای را برای سوپر مارکت انتخاب نماید. زیرا در یک محل بر حسب نیاز افراد به آن مراجعه خواهند داشت. اما زمانی که مشتری قصد دارد یک فروشگاه مبل داشته باشد باید مغازه تجاری خود را در مکانی پر تردد و یا مکانی که با مشاغل مرتبط با مبل فروشی باشد اجاره یا خرید نماید. پس به این نتیجه خواهیم رسید که باید در مورد نوع کاربری تجاری مغازه حتماً اطلاع یابید.

نکات مهم و کلیدی برای خرید مغازه یا ملک اداری تجاری

بعد از انجام مراحل اولیه برای خرید یا فروش ملک باید برخی نکات مهم و کلیدی را در نظر گرفت تا به هدف اصلی خرید یا فروش ملک تجاری رسید. رعایت نکات ذکر شده باعث می‌شود تا از ضرر‌های احتمالی بعد از معامله جلوگیری نمایید.

این ضرر‌های احتمالی عبارتند از کم شدن فروش، کلاهبرداری و به باد رفتن سرمایه در شغل. پس توصیه می‌شود که نکات ذیل را به دقت مورد توجه قرار دهید:

۱- بررسی کنید ببینید ملک تجاری دارای چگونه سندی است. آیا سند ملک مطابق با مالکیت و سرقفلی مشخص است. مدارک و مستندات مربوط به ملک را کامل بررسی نمایید. دقت داشته باشید باید سند ملکی منطبق با اداره ثبت اسناد و اتحادیه مشاغل مربوطه باشد.

۲- اگر قصد دارید ملک را به صورت سرقفلی تهیه نمایید حتماً صاحب ملک را نسبت به آن مطلع سازید و همچنین نوع شغل مورد نظر خود را که قصد ایجاد و راه اندازی آن را دارید به مالک اطلاع دهید تا از اختلافات احتمالی بعدی جلوگیری کرده باشید.

۳- در زمان خرید ملک باید برگه‌های ضروری معامله مانند تسویه حساب دارایی، تسویه حساب شهرداری، بیمه و یا سایر سازمان‌های مرتبط با سند ملکی را از فروشنده درخواست نمایید؛ و بعد به بررسی مدارک با زمان خرید ملک بپردازید.

۴- دقت داشته باشید خرید ملک به صورت قطعی با خرید ملک به صورت سرقفلی متفاوت است. نوع قوانین این دو نوع خرید میزان حقوق خریدار را مشخص خواهد کرد. در این زمینه توجه کافی داشته باشید.

۵- بهتر است خرید ملک خود را در مکانی به انجام برسانید که شغل قبلی با خوشنامی در آن مشغول به فعالیت بوده است. این امر باعث می‌شود تا مقبولیت مردمی و خوشنامی کسب و کار تجاری برای شما به همراه داشته باشد.

در نتیجه آغاز کار و فعالیت شما بدون صرف هزینه برای امور تبلیغاتی به سود اقتصادی خواهد رسید. در نظر داشته باشد اگر موارد بیان شده به صورت معکوس باشد یعنی مکان مورد نظر شما خوشنام نبوده است نتیجه کار شما نیز معکوس می‌شود و نیاز به تبلیغات وسیع برای آغاز شغل خود هستید.

لازم به ذکر موضوع خرید و فروش ملک آن هم از نوع تجاری یک مسئله مهم به شمار می‌آید پس سعی نمایید حتماً در زمان انجام معامله از مشاور یک کارشناس ملکی بهره ببرید تا بتوانید اعتماد و رضایت کامل خود را حاصل نمایید.

ثبت آگهی رایگان

به طور کلی افراد در زمان خرید و فروش ملک اداری و تجاری به مراکز معاملات ملکی مراجعه خواهند داشت. گاهی اوقات هم می‌توان از طریق سایت‌های اینترنتی کار مورد نظر خود را به صورت آگهی و رایگان ثبت نمود.

صفحه این سایت یک سری داده اطلاعاتی نیاز دارد که باید در فیلد‌های مربوطه وارد شوند. اولین و مهم‌ترین فیلد فیلد عنوان آگهی خواهد بود.

ثبت آگهی رایگان نیاز به وارد کردن توضیحاتی در خصوص عنوان آگهی دارد. تعیین گروه آگهی و مکان و زمان نمایش آن نیز فیلد‌های دیگری هستند که باید تکمیل شوند. گاهی اوقات برای تشریح بیشتر آگهی می‌توانید لینک و عکس مناسب برای آگهی در این صفحه درج نمایید.

مشخصات خود را به صورت مشخصات فردی و ایمیل هم وارد نمایید تا راه ارتباطی برای آگهی وجود داشته باشد. دکمه ثبت آگهی آگهی شما را به بانک اطلاعاتی سایت ارسال می‌کند. روال عنوان شده به طور معمول برای مالکانی که قصد فروش یا معاوضه ملکی دارند بهترین گزینه است. برخی سایت‌ها نیز ادامه کار فروش را برای مالکان انجام می‌دهند و در آن زمان نیاز به پرداخت هزینه به وجود خواهد آمد. زیرا در قدم اول که رایگان بوده است به مالک کمک شده تا مشتری ملک تجاری خود را بیابد. مراحل بعدی به صورت هزینه‌ای قابل انجام است.

آگهی خرید و فروش مغازه

همان طور که در بخش قبل آمد سایت‌های درج و ثبت آگهی رایگان کار تبلیغات را برای فروش ملک انجام می‌دهند. در خصوص آگهی خرید و فروش مغازه و ملک هم باید گفت که در سایت‌های این حوزه میزان قیمت بر اساس پارمتر‌های بنگاه‌های معاملاتی خواهد بود و انواع مختلف را با رنگ‌های متنوع نشان می‌دهند تا فرد جستجو کننده سریع‌تر به ملک مورد نظر خود دست یابد.

آگهی خرید و فروش دفتر کار و اداری
 
راهنمای خرید و فروش املاک اداری و تجاری
آگهی خرید و فروش دفتر کار و اداری نیز مشابه آگهی ملک تجاری و اداری است. سایت ثبت آگهی رایگان برای دفتر کار و اداری برخی پارامتر‌ها را ضروری می‌داند که باید فروشنده ملک آن‌ها را تمام و کمال وارد نماید این پارامتر‌ها عبارتند از:

 متراژ ملک
 نوع کاربری ملک
 قیمت کلی ملک
 نوع فروشی ملک یا استیجاری آن
 نوع آگهی دهنده
 سند دار بودن یا نبودن ملک
 مکان ملک
 عکس‌های ملک برای وضوح بیشتر آن

موارد بیان شده به صورت عینی در برخی سایت‌ها از جمله سایت و اپلیکیشن تراکت قابل مشاهده است.

منبع: تراکت مرجع ثبت آگهی رایگان – آگهی‌ها و نیازمندی‌ها
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مشتری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
1
1
چطور اگهی بدم
اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
سلام وقتتون بخیر من چکار کنم که مغازم زود فروش بره تو سایت دیوارم آگهی کردم ولی خبری نشده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار