کد خبر: 971985
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
مجـری طــرح گیـاهان دارویی وزارت جهـادکشـاورزی، از حمـایت دولت از توسعه طـرح‌های کشت گیـاهـان دارویی در کشور خبر داد و گفت: اکنون ارزش صـادرات محصـولات گیاهـان دارویی به ۵۷۰ میلیـون دلار در سال رسیـده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش جوان به نقل از وزارت جهادکشاورزی، حسین زینلی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری میزان تولید گیاهان دارویی را سالانه ۴۰۰ میلیون تن عنوان و اظهار کرد: حدود ۲ میلیون نفر در بخش کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی کشور مشغول به‌کارند. وی سطح زیر کشت گیاهان دارویی را ۲۰۶ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار هکتار در طول دولت تدبیر و امید به سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور اضافه شده است. زینلی، عمده محصولات گیاهان دارویی کشور را زعفران، زیره سیاه، هل، زنجبیل، دارچین، موسیر و گل‌محمدی ذکر کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد از صادرات محصول زعفران کشور از استان خراسان‌رضوی انجام می‌شود که معادل ۴۰۰ میلیون دلار در سال است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه محصولات زعفران، گل محمدی، آنغوزه، باریج، گون، کتیرا و زیره سیاه رتبه نخست صادرات جهان را دارند، تأکید کرد: سال گذشته بیش از ۲۵۰ تن زعفران به ارزش ۳۱۹ میلیون دلار به کشور‌های افغانستان، اسپانیا، امارات متحده عربی، هنگ‌کنگ، هلند، امریکا و دیگر کشور‌های همسایه صادر شد.

وی از فعال بودن ۱۱ کارخانه فرآوری محصول «شیرین‌بیان» در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته به دلیل کمبود مواد اولیه کارگاه‌های فرآوری شیرین‌بیان و وقوع خشکسالی، حدود ۱۰۰ هزار تن از این گیاه خام، از کشور آذربایجان وارد ایران و پس از فرآوری به آلمان صادر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار