کد خبر: 971650
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران از تعلیق شرکت‌های نمایشگاهی ایران توسط ufi (انجمن نمایشگاهی جهان) خبر داد و این اقدام را خوش رقصی این انجمن برای آمریکایی‌ها دانست.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بهمن حسین‌زاده در نشست خبری خود با اشاره به موضوع تحریم شرکت‌های نمایشگاهی ایرانی از سوی ufi یا همان انجمن نمایشگاهی جهان، اظهار کرد: ufi: انجمنی است که ایران از سال ۵۴ در آن عضویت داشته و علی‌رغم نام آن، هیچ ارتباطی با مجامع رسمی بین المللی ندارد و تنها یک NGO است نه یک اتحادیه رسمی بین المللی.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران ادامه داد: در اقدام اخیری که ufi انجام داد، شرکت‌های نمایشگاهی ایران، «تحریم» نشدند بلکه به حالت «تعلیق» درآمده‌اند و البته این اقدام هیچ تاثیری در فعالیت‌های نمایشگاهی ایران در داخل و خارج از کشور ندارد.

وی در خصوص انگیزه ufi از تحریم یا تعلیق شرکت‌های نمایشگاهی ایران گفت: نکته جالب توجه اینجاست که شرکت‌های آمریکای شمالی، هیچ ارتباطی با ufi ندارند و آمریکای شمالی اتحادیه نمایشگاهی مستقلی دارد، ولی به نظر می‌رسد این اقدام ufi به نوعی خوش‌رقصی آن‌ها برای امریکایی‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران اضافه کرد: متاسفانه این شرکت، قصد داشت پس از اخذ حق عضویت سالانه ۶۰۰۰ یورویی از شرکت‌های ایرانی و شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران، این موضوع را به طور رسمی ابلاغ کند که با توجه به این اتفاق، اعلام کردیم که حق عضویت نمایشگاه بین المللی پرداخت نشود. البته ما به سادگی از کنار چنین اقدامی نخواهیم گذشت و مکاتبات اعتراضی خود را برای پیگیری این موضوع آغاز کرده‌ایم.

شرکت ایران در نمایشگاه بین المللی اکسپو امارات

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی از حضورقطعی ایران در نمایشگاه بین المللی اکسپو امارات خبر داد و گفت: در حال رایزنی با طرف اماراتی هستیم. ستاد اکسپو با هماهنگی ریاست جمهوری نیز تشکیل شده و در حال پیگیری امور است و با طراحی و ظرفیت قوی برای شرکت در نمایشگاه فعال هستیم.

حسین زاده با تاکید براینکه نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خط مقدم توسعه صادرات و واردات در کشور هستند و سهم تجارت ایران را در دنیا بالا برده اند. افزود: نمایشگاه اکسپو از ۲۱ مهر به مدت ۶ ماه در کشور امارات و در شهر دبی برگزار می‌شود. جمهوری اسلامی ایران در بهترین نقطه این نمایشگاه فضایی به مساحت ۲۰۱۴ متر زمین را به خود اختصاص داده که در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت خواهد کرد.

حسین زاده در خصوص سوالی که درباره تحریم ایران در این نمایشگاه شد نیز گفت: هیچ گونه تحریمی ایران در نمایشگاه اکسپو ندارد و طرف اماراتی همکاری بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد تا به بهترین نحو ممکن این نمایشگاه برگزار شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی افزود: در حاشیه نمایشگاه اکسپو و همچنین در باشگاه ایرانیان دبی با رایزنی‌های خوبی که وزارت امور خارجه کرد قرار است تا در همان جا برای علاقمندان خارجی ویزای گردشگری و تجاری برای ورود به ایران صادر شود.

حسین زاده در ادامه افزود: حدود ۶۰۰ نمایشگاه در کشور برگزار شده که ۹۰ نمایشگاه در تهران بوده و ایران در بحث نمایشگاهی در منطقه حرف اول را می‌زند و با ترکیه و امارات در حال رقابت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار