کد خبر: 971527
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
هنگام خرید بسیار مهم است که به کیفیت مبل راحتی توجه ویژه‌ای داشته باشید. استحکام و مقاومت کلاف و فوم مبل، کیفیت پارچه مبل، کیفیت دوخت پارچه و... مواردی هستند که نقش بسیار مهمی در تعیین کیفیت مبلمان ایفا می‌نمایند.
جهت انتخاب لوازم منزل از مبلمان گرفته تا لوازم سرویس خواب ممکن است در ابتدا شما را دچار سردرگمی نماید. برای آنکه دچار این سردرگمی نشده و انتخاب دقیق و هوشمندانه‌ای داشته باشید باید تعدادی اصول و نکته را رعایت فرمایید تا به کمک این اصول انتخاب مناسب‌تری داشته باشید و در نهایت از چیدمان منزلتان رضایت کامل را داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی از این اصول می‌پردازیم.

مبل راحتی

مبل‌های راحتی یکی از انواع مبلمان به شمار می‌روند که معمولا مورد استفاده اعضای خانواده قرار گرفته و کمتر در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. به همین دلیل همان گونه که از نام آن پیداست بسیار مهم است تا به گونه‌ای باشد تا اسباب راحتی و آسایش شما فراهم نماید؛ بنابراین هنگامی که برای خرید مبل راحتی به فروشگاهی مراجعه می‌نمایید بسیار بهتر است که مبل مورد نظر خود را از چندین جنبه که مد نظر قرار داده اید بررسی نموده و راحتی آن را بسنجید.

راهنمای انتخاب و چیدمان مبل
جهت تهیه مبل راحتی در ابتدای امر باید متراژ فضای نشیمن خود را برآورد نمایید و در نظر داشته باشید که میزان فضایی که قرار است توسط مبلمان پر شود چه مقدار است. سپس بر اساس این موضوع مبلمان خود را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که مبل‌های حجیم و بزرگ به هیچ وجه مناسب فضا‌های کوچک نبوده و موجب عدم تعادل بصری می‌گردد. همچنین مبلمان خیلی کوچک به هیچ وجه مناسب استفاده در فضا‌های بزرگ نیستند بنابراین رعایت تعادل و تناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پس از در نظر گرفتن تناسب، شکل و کاربری مبلمان است که اهمیت ویژه‌ای دارد. انتخاب شکل ظاهری مبلمان کاملا وابسته به نیاز‌های شما می‌باشد. برای مثال اگر نیاز دارید مبلمان شما فضایی برای قرار دادن کتاب و روزنامه داشته باشد، متشکل از مبل و صندلی‌های تکی باشد و یا به صورت یک تکه و یکپارچه باشد و... باید بر اساس نیاز‌های خود آن را انتخاب نمایید؛ بنابراین تعیین این انتظارات گامی بسیار مهم در جهت انتخابی بهتر است.

متریال مبل که شامل کلاف، بدنه و پارچه رو مبلی است از متریال‌های بسیار متنوعی قابل تولید است که انتخاب هریک از این متریال‌ها تیز کاملا وابسته به نیاز و سبک زندگی شما است؛ بنابراین با در نظر گرفتن هریک از این موارد می‌توانید به صورت آگانه و بدون ایجاد سردرگمی مبلمان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در کنار تمامی این موارد بسیار مهم است تا به کیفیت مبل راحتی به هنگام خرید هم توجه ویژه‌ای داشته باشید. استحکام و مقاومت کلاف و فوم مبل، کیفیت پارچه مبل، کیفیت دوخت پارچه و... مواردی هستند که نقش بسیار مهمی در تعیین کیفیت مبلمان ایفا می‌نمایند.

سرویس خواب

سرویس‌های خواب یکی دیگر از لوازمی هستند که برای تهیه آن‌ها باید اصولی را رعایت نمود. در ابتدا همانند سایر لوازم باید ابعاد فضای در اختیار کاملا مشخص و برآورد گردد. پس از تعیین متراژ باید برآورد نمایید که چه وسایلی نیاز داشته و بر اساس نیاز خود تعیین کنید که هر وسیله‌ای قرار است در کدام نقطه از منزل شما جای بگیرد. پس از تعیین این موارد به مرحله اندازه گیری و برآورد ابعاد وسایل می‌پردازیم که باید کاملا متناسب با فضا بوده و موجب پدید آمدن عدم هماهنگی و عدم تناسب در فضا نگردد.
 
راهنمای انتخاب و چیدمان مبل و سرویس خواب در منازل امروزی
متریالی که برای سرویس خواب خود انتخاب می‌نمایید می‌تواند از هر جنسی باشد. پلاستیک، چوب، MDF و... شکل، نوع و تعداد این لوازم هم همان گونه که پیشتر به آن اشاره شد کاملا وابسته به نیاز‌های شما می‌باشد. استفاده از MDF، نئوپان و چوب به علت سهولت در هماهنگی، تناسب و زیبایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین خواستار بیشتری هم دارند.

جهت تهیه سرویس خواب، شما می‌توانید تمامی لوازم مورد نیاز خود را به صورت ست تهیه فرمایید که کار را برای شما ساده‌تر می‌کند. اما اگر به صورت ست هم تهیه نکردید باید توجه داشته باشید که همگی این لوازم از نظر سبک، شکل ظاهری، متریال و... با یکدیگر هم خوانی و تناسب داشته باشند تا چیدمان زیباتری در فضا داشته باشید.

تمامی لوازم باید متناسب با ارگونومی بدن شما طراحی شده باشند برای مثال اگر فردی بلند قد هستید باید توجه داشته باشید که تخت کاملا متناسب با قد شما باشد درواقع در یک کلام موجب فراهم آوردن آرامش، راحتی و امنیت شما باشد.

سرویس خواب کودک

شاید تهیه سرویس خواب کودک نسبت به سایر لوازم منزل شما از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. چرا که اصولی که در انتخاب سرویس خواب کودک بیشتر از سایر موارد دارای اهمیت است حفظ امنیت و آرامش کودک است؛ بنابراین در انتخاب لوازم سرویس اتاق کودک باید بسیار توجه داشت که به گونه‌ای طراحی و تولید شده باشند که از نظر ساختاری و متریالی به هیچ وجه موجب تهدید کردن سلامت و امنیت کودک نگردند.

جهت تهیه لوازم اتاق کودک بهتر است از رنگ‌های شادتر و زنده‌تری استفاده نمایید تا موجبات شادی و جذب کودک را با خود به همراه داشته باشد. البته حسنی که رنگ سفید نسبت به سایر رنگ‌ها دارد این مورد است که آلودگی و کثیفی را به طور واضح نشان داده و شما به سرعت می‌توانید آن را تمیز و پاکیزه گردانید.

علاوه بر این موضوع، تمامی لوازمی که با پوست کودک به طور مستقیم در ارتباط هستند باید کاملا ضد حساسیت باشند.

از نظر ابعاد و اندازه نیز همانند سایر لوازمی که برای منزل خود تهیه می‌نمایید باید کاملا متناسب با فضای موجود شما باشند. علاوه بر آنکه باید فضایی برای کودک نیز وجود داشته باشد که به راحتی در آن فضا رفت و آمد نموده و بازی کند.

اگر شما در تهیه لوازم منزل خود هریک از این اصول را رعایت نمایید و پیش از خرید لوازم خود نیاز‌ها و خواسته‌های خود را تعریف نمایید به هیچ وجه دچار اشتباه نشده و از خرید خود رضایت کامل را خواهید داشت. البته ذکر این مسئله الزامی است که در هنگام خرید تمامی لوازم خود در ابتدا باید بودجه خود را در نظر داشته و سعی نمایید تا بر اساس بودجه خود بهترین و با کیفیت‌ترین انتخاب را داشته باشید. در این شرایط نیاز که لیستی از لوازم ضروری و مورد نیاز خود تهیه نموده و بر اساس آن لیست خرید‌های خود را انجام داده و از خرید لوازم غیر ضروری اجتناب نمایید.
 
راهنمای انتخاب و چیدمان مبل و سرویس خواب در منازل امروزی

۲۰ دکور به عنوان نخستین رسانه تبلیغاتی تخصصی دکوراسیون کشور، با گستره‌ای از تمامی برند‌ها در زمینه تخصص خود برای تمام اقشار جامعه به ویژه فعالین صنعت دکوراسیون و تجهیزات منزل و ادرات، برای کاربران خود «امکان کسب آگاهی دقیق و لذت یک انتخاب و خرید مطمئن» را تداعی می‌کند. وجه تفاوت ما با سایر سایت‌های مشابه، عدم پرداختن تنها به موضوع فروش است. ما در کنار خدمات معرفی محصولات و ارائه اطلاعات تماس تولید کننده هر محصول، نشریه تخصصی ۲۰ دکور را هر چهارماه یکبار منتشر نموده و با مشارکت صاحبان برند‌ها محتوی را تهیه و به صورت رایگان در سراسر کشور توزیع می‌نماییم تا به صورت مکتوب آخرین تحولات و محصولات را در این حوزه به نظر شما عزیزان برسانیم.

راه‌های ارتباطی با ۲۰ دکور: آدرس: تهران، خیابان مطهری، خیابان اورمان، پلاک ۲۵، واحد ۲

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۲۰۰۵۳، ۰۲۱۸۸۸۲۰۰۸۴، ۰۲۱۸۸۸۱۳۳۱۹، ۰۲۱۸۸۸۳۱۲۱۷
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار