کد خبر: 970676
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینابان
اردوی پنج نفره تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان در حالی پیگیری شد که یک میهمان ویژه داشت و آن محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. تمرینات تیم ملی فوتبال ۵ نفره از ۲۷ شهریور تا فردا در جریان خواهد بود و تیم ملی، شامگاه ۵ مهر ماه تهران را به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به مقصد تایلند ترک می‌کند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان در جمع خبرنگاران گفت: از سه ماه پیش امکاناتی برای نابینایان فراهم شده تا این ورزشکاران در مسابقات گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ سهمیه لازم را کسب کنند. تا آنجا که اطلاع دارم این بچه‌ها در این مدت برای حضور در مسابقات پارالمپیک تمرینات و زحمات زیادی را پشت سر گذاشته اند و مطمئنم ضمن کسب سهمیه پارالمپیک بهترین نتیجه ممکن را کسب خواهند کرد و نتایج درخشانی از این بازی‌ها بدست می‌آورند.
وی در ادامه افزود: نابینایان ما تا امروز در عرصه آسیایی و جهانی در جایگاه بسیار خوبی ایستاده اند و قطعا با تلاشی که خواهند داشت این مسیر پیشرفت با قدرت ادامه خواهد یافت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطر نشان کرد: همه بچه‌ها در خواستی از ما داشتند و آن بحث اشتغال ملی پوشان است. در واقع این بچه‌ها در جامعه با توجه به نابینا بودنشان با مشکل کار مواجه هستند که ما هم به آن‌ها قول می‌دهیم انشاله با قهرمانی که کسب خواهند کرد یک کار خوب و در خور شخصیت برای آن‌ها تامین کنیم. آن‌ها مدال آوران و افتخارآفرینان ما هستند و نباید به راحتی آن‌ها را از دست بدهیم.
شریعتمداری در ادامه اظهار داشت: ورزش یکی از ابزار سلامتی جامعه است و ما به‌دنبال توسعه ورزش همگانی هستیم، اما از دل آن، ورزش قهرمانی بیرون می‌آید. این ورزش همه را به ادامه ورزش‌های عمومی و همگانی که موجب سلامتی و نشاط جامعه و ایجاد انگیزه برای کار و تلاش می‌شود، جذب می‌کند. ما با جامعه بزرگی از قشر وسیع کارگری تا سازمان بهزیستی و اعضای صندوق بازنشستگی روبرو هستیم که قهرمانان و ورزشکاران بسیاری در آن حضور دارند. هرکدام از این اقشار در حوزه ورزش فعالیت‌های خاص خود را دارند. پس باید برای رفاه حال همه افراد تا انجا که در توان داریم کمک کنیم تا مشکلات پیش راه را برطرف کنیم.
در حاشیه این بازدید «محمدرضا مظلومی» رییس فدراسیون نابینایان و «حمید فلفلی» مربی تیم فوتبال نابینایان توضیحاتی در زمینه فوتبال نابینایان ارائه کردند. همچنین در این بازدید وزیر کار لوح یادبودی به مناسبت هفته دفاع مقدس به رییس فدراسیون و همه بازیکنان اهدا کرد.

حیدری: تیم آماده و باروحیه ایی داریم
فوتبالیست‌های نابینای تیم ملی برای شرکت در اردوی آمادگی متصل به اعزام مسابقات قهرمانی آسیا تایلند بسر می‌برند.
این اردو از ۲۷ شهریورماه در ورزشگاه کارگران شهید معتمدی در جریان است و بازیکنان هر روز صبح به کار بدنسازی می‌پردازند و بعد از ظهر‌ها در کار میدانی و فنی حضور پیدا می‌کنند.
رییس انجمن فوتبال نابینایان در این ارتباط گفت: ششمین مرحله تمرینات تیم ملی که متصل به اعزام نیز هست از ۲۷ شهریور ماه در مجموعه شهید معتمدی آغاز شده تا زمان اعزام به تایلند ادامه خواهد یافت.
فرزاد حیدری افزود: بازیکنان تا ۴ مهرماه در مجموعه شهید معتمدی اردوی شبانه روزی خواهند داشت و شامگاه ۵ مهرماه عازم بانکوک تایلند می‌شوند.
وی افزود: در مسابقات ۵ نفره قهرمانی آسیا تیم‌های قدرتمندی حضور دارند، اما با تمرینات مننظمی که برگزار شده و آمادگی خوبی که از بازیکنان سراغ داریم و همچنین مجموعه کادر فنی برای کسب بهترین نتیجه به تایلند اعزام خواهند شد.
سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان و کم‌بینایان نیز با اشاره به همگروهی ایران با تیم‌های ژاپن، مالزی و عمان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند گفت: به دلیل نداشتن مسابقات تدارکاتی داخلی و برون مرزی برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کار سختی خواهیم داشت.
اعضای تیم ملی فوتبال ۵ نفره نابینایان از ۲۷ شهریور ماه زیر نظرجواد فلفلی به عنوان سرمربی، امیرحمزه زارع ومحمدرضا شاد دل به عنوان آخرین دور تمرینات خود را آغاز کرده اند.

اعضای تیم عبارتند از:
امیر پوررضوی
بهزاد زادعلی اصغر
صادق رحیمی قصر
حسین رجب پور
احمدرضا شاه حسینی
سامان اجرت دست
مرتضی کریمی
رسول باصری
میثم شجاعیان
مرتضی رمضانی

این رقابت‌ها تا ۱۷ مهرادامه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار