کد خبر: 970292
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
حاشیه‌نگاری «جوان» از مصاف استقلال و پرسپولیس، تعویض طلایی کالدرون جواب داد
دربی تهران در حالی با یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید که مسابقه‌ای پر زدوخورد و پر از فحاشی‌های رکیک را دو تیم چه روی سکو‌ها و چه داخل زمین به نمایش گذاشتند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مصاف استقلال و پرسپولیس در دربی شماره ۹۰، دیروز برای دو ساعت خیابان‌های تهران و خیلی از شهر‌های ایران را خلوت کرده بود که در گزارش زیر به حاشیه‌نگاری این بازی پرداخته‌ایم.

عبور از هفت‌خان
«مراقب دکل‌های برق باشید!»، این را یکی از تماشاگرانی که برای تماشای دربی به ورزشگاه آمده به بقیه می‌گوید. مرگ عماد شش ساله در حاشیه بازی‌های هفته گذشته چشم هواداران را ترسانده بود، طوری که با شوخی و خنده به همدیگر می‌گویند مراقب خطر برق‌گرفتگی باشید. اتفاقات سه هفته گذشته از لیگ سبب شد برای دربی تدابیر شدید امنیتی اندیشیده شود و حضور پررنگ مأموران انتظامی نشان می‌داد که دیگر کسی طاقت تکرار حوادث تلخ در زمین فوتبال را ندارد. همین امر سبب شده بود تماشاگران پس از عبور از چندین گیت وارد ورزشگاه شوند. تماشاگرانی که از در غربی و اصلی ورزشگاه آزادی وارد استادیوم می‌شدند، ۱۰۰ متر بالاتر از ورودی اصلی مأموران نیروی انتظامی تنها با چک کردن بلیت و کارت ملی به آن‌ها اجازه ورود می‌دادند. در کنار این گیت هوادارانی هم بودند که بدون خرید بلیت اجازه ورود نداشتند و به دنبال راهی برای دور زدن مأموران بودند، در حالی که بلندگو‌های ورزشگاه‌ها هرچند دقیقه یک‌بار اعلام می‌کرد که بلیتی در بازی فروخته نمی‌شود و تماشاگرانی که بلیت ندارند به خانه‌هایشان برگردند.

تماشاگرانی که از گیت اول عبور می‌کردند، ۱۰۰ متر بالاتر دوباره بلیت‌هایشان چک می‌شد و در مرحله سوم با استفاده از کارت ملی وارد گیت‌های الکترونیکی می‌شدند و در ادامه نیز توسط مأموران نیروی انتظامی بازرسی می‌شدند و هر تماشاگر با توجه به طبقه و سمتی که بلیت را خریداری کرده بود، برای ورود به هر بخش بار دیگر با چک شدن بلیت و کارت ملی‌اش از یک گیت دیگر عبور می‌کرد تا سرانجام پس از پشت سر گذاشتن این هفت‌خان روی صندلی‌اش در ورزشگاه مستقر شود. با تمام این سختی‌ها، اما تماشاگران از بلیت‌فروشی الکترونیکی راضی بودند و آن را قدمی مثبت دانستند.

فحاشی مثل نقل‌ونبات
تلاش فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و البته باشگاه‌ها برای سالم‌سازی فضای استادیوم‌ها هیچ نتیجه مثبتی نداشته است. این مسئله را می‌توان از فضای استادیوم آزادی در دربی به خوبی متوجه شد؛ چه قبل از سوت شروع بازی و چه در جریان بازی، تماشاگران دو تیم با شدیدترین الفاظ از خجالت هم درمی‌آمدند. رکیک‌ترین فحش‌ها به بازیکنان دو تیم و برخی مسئولان فوتبال در حالی داده می‌شد که نکته قابل تأمل و تأسف‌برانگیز همراهی بخش زیادی از تماشاگران با فحاشی‌ها بود که سبب می‌شد تلویزیون در جریان دربی، صدای ورزشگاه را قطع کند تا حداقل بینندگان تلویزیونی از فحش‌هایی که به صورت نقل‌ونبات در ورزشگاه آزادی ردوبدل می‌شود مطلع نشوند. سنگ‌پراکنی‌ها هم در دربی گویا تمامی ندارد و این مسابقه سرشکسته نداشته باشد، نمی‌شود، مانند نیمه اول دربی که سر کنعانی‌زادگان با پرتاب سنگ از سوی هواداران استقلال شکست تا شماره ۶ قرمز‌ها با سری بانداژ شده، چهره‌ای مشخص در جریان بازی داشته باشد!

در حالی فضای آلوده اخلاقی ورزشگاه‌ها در دربی به خوبی عیان شد که مسئولان فوتبال و وزارت ورزش پیش از شروع لیگ در جلسات مختلف، از برنامه‌هایشان برای ایجاد یک فضای اخلاقی سالم در ورزشگاه‌ها خبر می‌دادند. با این حال آن‌ها شاید نمی‌دانند که تنها با جلسه نمی‌شود جلوی فحاشی‌ها را گرفت و باید برنامه عملی و البته اراده‌ای برای این کار داشت، به خصوص حالا که مهدی تاج و همکارانش قصد دارند پای بانوان را هم به استادیوم‌ها باز کنند.

ویلموتس لیگ‌پسند
دربی یک مهمان ویژه داشت؛ مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال. مهمانی که از همین ماه‌های اول حضورش در ایران می‌خواهد نشان دهد برخلاف کارلوس کی‌روش، لیگ برتر برایش اهمیت بالایی دارد. ویلموتس دیروز به ورزشگاه آمد و قبل از بازی با تمامی بازیکنان و نیمکت‌نشینان خوش‌وبش کرد تا ثابت کند که خیلی خونگرم‌تر از کی‌روش است.

کپی دربی قبلی
دربی ۹۰ هم کپی دربی قبلی بود با این تفاوت که استقلال این‌بار اول پنالتی از دست داد و در ادامه پرسپولیس یک گل زد و برنده بازی لقب گرفت، آن‌هم در مسابقه‌ای که پر از خطا‌های خشن بود و دو تیمی که کمتر برنامه‌ای برای گلزنی روی دروازه همدیگر داشتند و آمده بودند یک مساوی بگیرند و بروند تا حسینی و بیرانوند روز کم‌دردسری را تجربه کنند و کمتر به زحمت بیفتند. با این حال مانند دربی قبل، باز هم کابوس پنالتی برای آبی‌ها تکرار شد و بیرانوند که تیرماه گذشته در جام جهانی و بازی با پرتغال، پنالتی رونالدو را مها کرده بود برای دومین دربی متوالی پنالتی استقلالی‌ها را که این‌بار علی کریمی آن را زد، مهار کرد و کابوس آبی‌ها شد. کریمی هم با کارت قرمز در نیمه دوم اخراج شد تا روز بدش را کامل کند. در دقیقه ۸۱ هم مهدی عبدی بازیکنی که کالدرون از روی نیمکت بلند کرده بود تنها یک دقیقه بعد از آمدنش به بازی توپ را با استفاده از اشتباه دروازه‌بان استقلال وارد دروازه حسینی کرد تا ستاره دربی باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
متاسفانه فوتبال در کشور ما مانند ویروسی است برای عرصه ورزش . پیشنهاد بنده این است که یا آن را اصلاح کنند یا اصلا این ورزش را حذف کنند ! این همه هزینه که برای مربیان اجنبی می پردازند اگر برای سایر ورزش ها صرف کنند ورزش کشور متحول می شود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار