کد خبر: 970260
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه نظام اداری کشور چاق و فربه شده است، گفت: ۹۱ درصد بودجه جاری کشور صرف حقوق و مزایا می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علی‌اصغر یوسف‌نژاد صبح امروز در گردهمایی موسسان مدارس غیردولتی ناحیه دو ساری اظهار داشت: هم اکنون ۹۱ درصد بودجه کشور صرف حقوق و مزایا می‌شود و نظام اداری کشور چاق و فربه شده است.

وی افزود: تناسب پرسنل اداری در کشور با جمعیت آن همخوانی ندارد و بیش از نیاز جامعه کارمند اداری داریم. جمعیت فعلی اداری ایران برای کشور ۲۵۰ میلیونی تدارک دیده شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در سبد هزینه روزانه خانواده‌ها هزینه آموزشی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، تصریح کرد: رشد فعالیت اموزشی در کشور تا حدودی قابل دفاع است. تنوع مدارس مطلوب است، ولی سیاستگذاری متمرکز باشد هدف‌های آموزشی تامین خواهد شد.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه سرانه فعالیت مدارس غیردولتی کشور در نظام آموزشی ده درصد است، این شاخص را در مازندران ۱۵ درصد و بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: شاخص مدارس غیردولتی در ناحیه یک ساری به بیش از ۳۲ درصد رسیده که دو برابر میانگین کشوری است.

وی با اعلام اینکه بستر برای ارتقا آموزشی در مدارس عیردولتی فراهم است، تصریح کرد: قانون حمایت از مدارس غیردولتی در مجلس موجود بوده، ولی نیازمند بازنگری و اصلاح است، چون مشکلاتی را ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت باید حمایت از مدارس عیردولتی را سرلوحه فعالیت‌ها قرار دهد؛ افزود: موسسان مدارس عیردولتی باید تقدیر شوند.

بی توجهی نظام بودجه‌ای کشور به آموزش و پرورش

عسگری نیکزاد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: بیان این امر که آموزش و پرورش محمور توسعه بوده صرفا از زبان برخی مسئولان بیرون می‌آید و بسیاری از نهاد‌هایی که باید به ما کمک کنند متاسفانه چوب لای چرخ می‌گذارند و آموزش و پرورش در اولویت چندم تخصیص‌های بوددجه‌ای قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرصت‌ها و روش‌های آموزش به سرعت در حال تغییر است و دنیا به سمت فضای آموزشی دیجیتالی سوق یافته است، تصریح کرد: استحکام بنا را در مدارس غیردواتی مدنطر قرار دادیم و در بحث عدلت آموزشی باید در مدارس غیردولتی و دولتی مساوات باشد.

نیکزاد با اشاره به اینکه کارشناسان تربیتی و مشاوران در مدارس غیردولتی کم داریم، افزود: اگر قرار است عدالت اجتماعی را توسعه دهیم باید از مدارس غیردولتی استفاده کنیم.

سروش ساداتی جمالی، کارشناس مسئول مدارس غیردولتی ناحیه دو ساری نیز با اشاره به اینکه موسسان مدارس غیردولتی بازوان آموزش و پرورش هستند، گفت: ۶۰۰ نفر در مدارس غیردولتی مشغول به کار شده و اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از ثبت نام دانش آموزان آنان در مدارس مبین سپاه مطلوب بوده است، تصریح کرد: مجوز جدید برای ایجاد مدارس غیردولتی صادر نشده است.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نارگل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
از اینکه 91 درصدبودجه صرف حقوق و مزایا می‌شودشکی نمیکنیم.اماچرا کارمندانی که کارمیکنند حقوق و مزایای کمترین را دریافت میکنند ولی در همون اداره که کارمند مشغول هست و بیشترین زحمت ارباب رجوع را میکشد حقوق ش جزئی اما مدیران همان اداره 30 برابر حقوق میگیرند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار