کد خبر: 970112
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف آمریکایی، به مدال نقره رقابت‌های جهانی قزاقستان رسید.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در نورسلطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، علیرضا کریمی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال برنز جهان در دیدار فینال و در یک مبارزه حساس برابر جی‌دن کاکس قهرمان جهان ۲۰۱۸ از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

کریمی در حالی این مبارزه را واگذار کرد که اقدام خاصی برای گرفتن امتیاز از حریف قلدر آمریکایی نکرد و با دو بار در خاک حریف نشستن در همان تایم نخست ۴ امتیاز از دست داد و کاکس در تایم دوم نیز با اداره کشتی موفق شد در نهایت پیروز میدان شود.

علیرضا کریمی سال گذشته و در نیمه نهایی قهرمانی جهان ۵ بر ۲ مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی تن به شکست داده بود.

کریمی پیش از این و در دور مقدماتی در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر روبه آن از مولداوی به برد قاطع ۱۲ بر یک دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر ساگالیوک از اوکراین با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و به نیمه نهایی رسید و در دیدار ماقبل فینال نیز مقابل جبراییلوف از روسیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی فینال شد.

پیش از این یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال برنز جهان رسید و رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم نیز پنجم شد، اما امیر محمد یزدانی در ۶۵، رضا افضلی در ۷۴، بهمن تیموری در ۷۹، علی شعبانی در ۹۷ و یدالله محبی در سنگین وزن ۵ آزادکار ایران بودند که با شکست مقابل رقبایشان حذف شدند.

بر اساس قانون اتحادیه جهانی کشتی به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک در این رقابت‌ها سهمیه المپیک اختصاص داده می‌شد که با این اوصاف تنها رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم با کسب عنوان پنجمی و حسن یزدانی با صعود به دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم موفق به کسب ۲ سهمیه از ۶ سهمیه برای کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند، اما امیر محمد یزدانی در ۶۵، رضا افضلی در ۷۴، علی شعبانی در ۹۷ و یدالله محبی در سنگین وزن با حذف از رقابت‌های جهانی قزاقستان، سهمیه المپیک را از دست دادند.

کشتی آزاد ایران برای کسب ۴ سهمیه باقی مانده باید در رقابت‌های گزینشی قاره‌ای و جهانی که اوایل سال آینده برگزار می‌شود، شرکت کند.

فردا (یکشنبه) آخرین روز برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ است که حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم برای کسب مدال طلای جهان برابر دیپاک پونیا از هند مصاف می‌کند و بهنام احسان‌پور در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز جهان به روی تشک خواهد رفت.

هدایت تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران بر عهده غلامرضا محمدی است
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار