کد خبر: 969677
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
فریدون حسن
سؤال؛ فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چند قربانی دیگر لازم دارند تا به همه بفهمانند برای اداره فوتبال ناکارآمد، مسئولیت‌ناپذیر هستند؟ پرمدعا‌هایی که از رأی و محکومیت کمیته اخلاق فرار کردند و به خرابکاری‌های خود در فوتبال ادامه دادند، چند جنازه دیگر می‌خواهند تا برای همیشه بروند؟ باور کنید که با مدیریت درست می‌شود جلوی این حوادث را گرفت.

تجهیز درست یک ورزشگاه اینقدر کار سختی است که فدراسیون مهدی تاج و سازمان لیگ پرادعایش با سعید فتاحی نمی‌توانند از پس آن برآیند؟ اگر چنین است چرا کناره‌گیری نمی‌کنند؟

آقای تاج، جناب فتاحی شما مسئول داغدار شدن خانواده عماد شش ساله هستید و باید درباره قتل این کودک بی‌گناه و معصوم پاسخگو باشید که این اتفاق در هر جای دیگر از این کره خاکی می‌افتاد، بطور حتم اولین کسی که از سمت خود کناره‌گیری می‌کرد شخص رئیس فدراسیون فوتبال بود، اما چه سود که اینجا ناکارآمدان عرصه ورزش روز به روز پرمدعاتر به کارشان ادامه می‌دهند، بدون اینکه مجبور باشند به کسی یا جایی بابت اهمال‌ها و کم‌کاری‌هایشان پاسخ دهند. البته در این خصوص باید از وزیر ورزش هم جواب خواست و از او پرسید؛ چگونه برابر این همه سوءمدیریت سکوت می‌کند. او باید از شرکت توسعه و تجهیز پاسخ بخواهد، اما روی صحبتمان با فوتبالی‌هاست.

هنوز از یاد نبرده‌ایم اتفاقات تلخ دیدار پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی را. آن بازی هم یک کشته داد، کشته‌ای که آقایان مسئول گفتند زیاد مصرف کرده بود، اما بعد‌ها مشخص شد که مرحوم سیگار هم نمی‌کشید. هنوز از یاد نبرده‌ایم اتفاقات بازی همین دو تیم در اصفهان را و باز یادمان هست افتضاحی را که جناب فتاحی در جریان بازی فینال جام حذفی به بار آورد.

همه این‌ها به کنار، همه را تحمل کردیم، حتی وقتی از سوی کمیته اخلاق محکوم به اخراج شدید و با شلوغ‌کاری زیر بار نرفتید باز هم کوتاه آمدیم، اما مگر قرار نشد بمانید و امکانات و تجهیزات فراهم کنید؟ مگر قرار نبود که حوادث تلخ هفته‌های پایانی لیگ گذشته تکرار نشود، پس چه شد؟

آقای تاج، آقای فتاحی برای یک‌بار بیایید و بگویید در مدت زمانی که شعار تجهیز ورزشگاه‌ها را می‌دادید و مرتب در شهر‌های مختلف متکبرانه عکس می‌انداختید و شروع لیگ را به همین بهانه عقب انداختید، دقیقاً چه می‌کردید؟

اما حالا دیگر باید پاسخگو باشید و حتی باید جواب کم‌کاری‌های قبلی را هم پس بدهید. مگر می‌شود ظرف مدت چند ماه این همه معضل داشت و این همه تلفات، کشته و مجروح روی دست فوتبال گذاشت. مگر می‌شود همه آقایان هنوز با خوشی و شادمانی سرکارشان باشند و هر بار گناه کار خودشان را به گردن دیگران بیندازند. یک روز نیروی انتظامی و یک روز باشگاه‌ها، یک روز تماشاگران و یک روز پیمانکار و دیگرانی که شاید اصلاً وجود خارجی نداشته باشند.

اتفاقات همین سه هفته اول لیگ نوزدهم این حقیقت را فریاد می‌زند که هیچ اقدامی صورت نگرفته است. همه فقط شعار می‌دهند و از کاری که انجام نداده‌اند تعریف و تمجید می‌کنند و این نیست جز آنکه خیالشان راحت است. هم مهدی تاج با خیال راحت به صندلی ریاست فدراسیون چسبیده و هم بقیه مدیران و البته مدیر سازمان لیگ همه خیالشان راحت است که حتی اگر در همین دربی پیش‌رو چند نفر هم قربانی شوند کسی نمی‌تواند گزندی به جایگاهشان وارد کند، مرور اتفاقات قبلی به وضوح این ادعا را ثابت می‌کند.

در تمام اتفاقات قبلی با دنبال کردن سرنخ‌ها به چند نفر مشخص می‌رسیم؛ چند نفری که هرگز پاسخگو نبوده‌اند. مقصرانی که همیشه دیگران را مقصر معرفی کرده‌اند درست مانند آنچه امروز در جریان اتفاق تلخ دوشنبه شب ورزشگاه آزادی افتاد. همه مقصرند، جز فدراسیون و سازمان لیگ و بدتر آنکه با ادعای بیشتر از همیشه حالا نقش مدعی‌العموم را هم بازی می‌کنند. انگار نه انگار که این روز‌ها تمام علاقه‌مندان به فوتبال فقط این سؤال را مطرح می‌کنند که این مدیران نالایق از جان فوتبال و هواداران آن چه می‌خواهند و چرا نمی‌روند تا همه نفس راحت بکشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار