کد خبر: 969647
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
سردار کارگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد
رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس ضمن رونمایی از پوستر عمومی؛ و ایام هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت.
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: به گزارش جوان، سردار بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست خبری تشریح برنامه‌های این هفته گفت: تاکنون هر چه پیشرفت داشته‌ایم از برکت تجربه ما در هشت سال دفاع مقدس است. باید تلاش کنیم تا این آموزه‌ها حفظ و به نسل بعدی منتقل شود.

سردار کارگر در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه جوانان آینده‌سازان کشور ما هستند امسال تمرکز برنامه‌ها بیشتر بر جوانان و نوجوانان و فضای مجازی است. همچنین تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های هفته دفاع مقدس به صورت مردمی برگزار شود.

رئیس ستاد بزرگداشت سی‌ونهمین سالگرد هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه شعار محوری امسال «ما پیروزیم» انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: روز یک شنبه ۳۱ شهریورماه به نام «قدرت، توانمندی، اقتدار نیرو‌های مسلح»، دو شنبه اول مهرماه «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان، سربازان»، روز سه شنبه دوم مهرماه «رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری»، روز چهار شنبه سوم مهرماه «بصیرت، دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری و دفاع همه جانبه» نامگذاری شده است. همچنین «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان»، «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی»، «رزمندگان، حماسه‌آفرینان و جهادگران» و «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان» به ترتیب عنوان سایر روز‌های هفته دفاع مقدس هستند.

وی افزود: اجرای ۵۰۰ برنامه محوری و ۱۲۰۰ برنامه در سطح استان‌ها و بیش از ۱۰ هزار برنامه در شهر‌ها و روستاها، برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در ۳۱ استان کشور که در تهران و بندرعباس به صورت ویژه انجام می‌شود، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، شامل عکس، پوستر، کتاب، ... و بیش از ۶۰۰ نمایشگاه، عطرافشانی ۱۹ هزار گلزار شهید، برگزاری بیش از ۷۰ مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه یادواره شهدا، رونمایی از ۳۱۶ عنوان کتاب، مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در ۱۲۰ برنامه، برگزاری بیش از ۵۰ برنامه شب شعر و خاطره و برگزاری ۴۸ نشست تخصصی با موضوعات مختلف از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

سردار کارگر گفت: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمایشگاهی پیرامون شکست داعش و پهپاد‌های ساقط شده برپا خواهد شد. لاشه پهپادی که اخیراً منهدم شد و اصل سامانه پدافندی سوم خرداد که با آن پهپاد امریکا منهدم شد به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: در سراسر کشور نیز برنامه‌های متعددی پیرامون گرامیداشت شهدا و خانواده‌های آن‌ها، پیشکسوتان و اقشار مختلف ملت ایران که در جنگ ایفای نقش کردند برگزار می‌شود و هر یک از دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور هم برنامه‌هایی برای خود دارند. در ایام هفته دفاع مقدس موزه‌های دفاع مقدس به صورت رایگان میزبان مردم و خانواده‌ها هستند.

سردار کارگر در پایان یادآور شد: در دفاع‌مقدس انحصار نداریم و اگر کسی آن را به خودش منحصر کرد در پی تحریف است و آن را نمی‌پذیریم.

سردار کارگر در بخشی از سخنان خود با اشاره به حذف نام برخی شهدا از تابلو‌های کوچه‌ها یادآور شد: حذف نام شهدا از کوچه‌ها کاری سهوی بوده است و کسی در جمهوری اسلامی ایران درباره نام شهدا نمی‌تواند عمداً چنین کاری انجام دهد. البته این تصمیم مقداری کج‌سلیقگی بوده است. ما تذکرات لازم را داده‌ایم و از طرفی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دلیل ماهیت فعالیتش درگیر مسائل جناحی نمی‌شود.

وی تأکید کرد: کسی جرئت نمی‌کند در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دفاع مقدس و شهدا چنین کاری را عمداً انجام دهد. اگر هم کسی شیطنتی کند ملت ما هوشیار هستند.

سردار کارگر با درخواست از دستگاه‌های مختلف و مردم افزود: هفته دفاع مقدس، هفته جشن ملی است بر این اساس انتظار می‌رود سیمای شهر به همین مناسبت تغییر کند؛ در این هفته بیشتر کار‌های تبلیغاتی صورت می‌گیرد؛ زیرا در طول مابقی روز‌های سال برنامه‌های تبیینی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: در دفاع مقدس همه حضور داشتند؛ لذا تجلیلی که انجام می‌شود، فقط تجلیل از نیرو‌های مسلح نیست، بلکه تجلیل از عموم مردم است، زیرا در دفاع مقدس مردم از اقشار و ادیان مختلف حضور داشتند و نقش آفرین بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار