کد خبر: 969526
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
چند وقتی است که حذف نام شهید از تابلو‌های شهری در پایتخت حاشیه‌هایی را در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال داشته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  حالا و در آخرین اتفاقات راجع به این موضوع پیروز حناچی گفت‌و‌گویی کرده و گفته است: «این اقدام برای اختصار و خوانش راحت‌تر رانندگان بوده است! شهرداران مناطق در کنار تمام همکاران در شهرداری راجع به این موضوع بسیج شده اند. ۱۳۷ هم موظف شده که در صورت دریافت گزارش موضوع را پیگیری کند».

تعویض تابلو‌های جدید شهری در پایتخت در مواردی همراه با حذف نام شهدا بوده است که در ابتدا شهرداری تهران این اقدام را تکذیب کرد و گفت: شهروندان اگر موارد مغایرتی در این رابطه می‌بینند، گزارش کنند! در ادامه شهروندان با تهیه عکس‌ها و کلیپ‌هایی موارد متعددی از حذف نام شهدا را از میادین و خیابان‌ها گزارش کردند. خود شهروندان با راه‌اندازی کمپین اقدام به الصاق نام شهید بر تابلو‌هایی کرده‌اند که شهید از آن‌ها حذف شده بود. مطابق فیلم و عکس‌های تهیه‌شده حذف نام شهید از تابلو‌های شهری محدود به خیابان‌ها و کوچه‌ها نبوده بلکه ایستگاه‌های اتوبوس هم مشمول حذف نام شهدا شده‌اند!

پس از همه این کش‌و‌قوس‌ها، پیروز حناچی شهردار تهران در گفت‌و‌گویی اصل موضوع حذف نام شهیدان از تابلو‌های شهری را تأیید کرده است، اما گفته است: «تابلو‌های کهنه را بهسازی کردیم. دو نوع تابلو داریم؛ یکی تابلوی دیواری و دیگری تابلوی مسیریاب خیابان‌ها. چون راننده‌ها باید در چند ثانیه تابلو‌های مسیریاب خیابانی را رصد و شناسایی کنند، با اختصار نوشته شده است».

حناچی اضافه می‌کند: «تمام همکاران ما در شهرداری تهران بسیج شده اند که این موضوع را پیگیری کنند. ۱۳۷ هم مامور شده است گزارشات را بررسی کند. شهرداران مناطق هم در این قضیه بسیج شده اند. برخی از دوستانمان که این موضوع را خیلی پیگیری می‌کنند، دنبال اعتلای نام شهید نیستند».

این اظهارات بر حواشی این موضوع افزوده و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. به عنوان نمونه، یکی از کاربران فضای مجازی نوشته است: «آقای شهردار لطفاً نام بلند آقای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را هم از تابلو‌های شهری حذف کنید و به‌جای آن بنویسید رفسنجانی»!

یک کاربر دیگر هم ضمن انتشار عکس تابلو‌های خیابان‌هایی که روی آن نوشته شده است: «استاد محمد رضا شجریان» یا «استاد عزت‌الله انتظامی» یا «استاد جمشید مشایخی» نوشته است: «چطور میشه که کلمه شهید سنگینی می‌کنه ولی کلمه استاد برای سلبریتی‌ها سنگینی نمی‌کنه؟ این خیابان‌ها رو هم بکنید خیابان محمدرضا یا خیابان عزت‌الله، خیابان جمشید که راننده‌ها راحت بخونن!»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هادی
|
Netherlands
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
1
0
از لیبرالهای خائن به خون شهدا که فاجعه سال 88 بخصوص فاجعه عاشورای 88 رو رقم زدند انتظاری بیش از این نیست لعنت خدا بر دشمنان اسلام و میهن
شکارچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
1
یاد شهید یاد ولایت می آورد
بیهوده نیست یاد شهیدان نمی کنند.


وصینامه شهدا بنیان های فکری این جماعت را هدف گرفته است . وصیتنامه ها پر است از ولایت پذیری و فدایی ولایت شدن .پر است از حجاب و عفاف و ساده زیستی
پراست از سبک زندگی اسلامی و قرآنی و مبارزه با کفر و استکبار

پر است از مرگ بر آمریکا و ننگ بر سازشکار

درود برادر هادی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار