کد خبر: 969517
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
فصل جدید لیگ قهرمانان امشب آغاز می‌شود
قطار لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید امشب دوباره به راه می‌افتد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: برترین تیم‌های فوتبال قاره سبز پس از وقفه‌ای سه ماهه دوباره جدال در مستطیل سبز را از سر می‌گیرند. ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها برای دستیابی به اهدافشان تلاش می‌کنند؛ یکی برای دفاع از عنوان قهرمانی می‌جنگد، چند تیم مدعی تصاحب جام هستند و برخی‌ها نیز صعود به مرحله حذفی برایشان موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود. از هشت دیدار امشب نبرد دورتموند – بارسلونا از حساسیت بالایی برخوردار است.

میزبانی زنبور‌ها
گروه F را باید سخت‌ترین گروه دور مقدماتی این فصل لیگ قهرمانان دانست، جایی که بارسلونا، اینترمیلان و دورتموند حضور دارند قطعاً رقابت سختی در جریان خواهد بود. ضمن اینکه تیم اسلاویا پراگ به عنوان ضعیف‌ترین تیم حاضر در گروه را نیز نباید دست‌کم گرفت، چراکه در بسیاری از مواقع همین تیم‌های به ظاهر ضعیف برای تیم‌های بزرگ دردسرساز شده‌اند. در هر صورت در هفته اول رقابت‌ها، زنبور‌ها در سیگنال ایدونا پارک انتظار آبی‌واناری‌ها را می‌کشند تا مقابل این تیم خودی نشان دهند. دورتموند در بوندس‌لیگا اوضاع خوبی دارد. لوسین فاوره فصل خوبی را در فوتبال آلمان شروع کرده و با انجام چهار بازی با یک امتیاز کمتر از بایرن‌مونیخ در رده دوم جدول است. سال گذشته این تیم آلمانی از مرحله یک‌شانزدهم بیشتر نتوانست پیش برود و با شکست مقابل تاتنهام حذف شد. با این حال دورتموند امسال نیز آرزو‌های بزرگی در سر دارد و حریف آسانی برای همگروه‌های خود نخواهد بود. پاکو آلکاسر با پنج گل زده فعلاً بهترین گلزن زردپوشان است؛ مهاجم اسپانیایی یک فصل پیش به خاطر نارضایتی از نیمکت‌نشینی‌های مکرر بارسا را ترک کرد و پیراهن دورتموند را پوشید. آلکاسر فصل پیش ۲۵ گل برای تیم آلمانی زد و به نظر می‌رسد در این فصل نیز به درخشش ادامه دهد. رویارویی مهاجم ناراضی با هم‌تیمی‌های سابق خود یکی از حساسیت‌های بازی امشب است و هواداران زنبور‌ها منتظر گلزنی این بازیکن در مصاف با کاتالان‌ها هستند.

بدون مسی؟
بارسلونا بازی سختی در آلمان پیش‌رو دارد. ستاره کاتالان‌ها از ابتدای فصل نتوانسته برای تیمش به میدان برود. لیونل مسی به خاطر مصدومیت چند بازی اول را از دست داده و والورده نیز در نشست خبری‌اش اعلام کرده که برای میدان دادن به او عجله نخواهد کرد. با این حال مسی چند روزی است که به تمرینات گروهی بازگشته و با اینکه گفته می‌شود در اولین بازی لیگ قهرمانان نیز غایب است، این احتمال وجود دارد که در مصاف با دورتموند پس از چند هفته دوری پا به توپ شود. در نبود لئو، آنسو فاتی حسابی غوغا به پا کرده است. ستاره ۱۶ ساله در این چند بازی استعدادهایش را به نمایش گذاشته و جوان‌ترین گلزن تاریخ بارسا لقب گرفته است. اگر والورده در لیگ قهرمانان هم به فاتی اعتماد کند و این بازیکن پایش به گلزنی باز شود، رکورد جوان‌ترین گلزن اروپا نیز به دست او شکسته می‌شود. سرمربی تیم ملی اسپانیا هم وعده داده که در صورت تداوم درخشش فاتی او را به تیم ملی دعوت کند. بارسا شروع خوبی در لالیگا نداشته و فعلاً در رده پنجم قرار دارد. دورتموند و بارسا در لیگ قهرمانان هرگز با هم روبه‌رو نشده‌اند. تنها جدال آن‌ها در فینال سوپرکاپ اروپا در سال ۱۹۹۸ بود که در مجموع دو بازی رفت و برگشت بارسا ۳ بر یک به پیروزی رسید.

اینترمیلان در دیگر بازی گروه، میزبان اسلاویا پراگ است.

سایر بازی‌ها
در گروه E، ناپولی پذیرای لیورپول پرمدعاست. قهرمان فصل گذشته اروپا به تکرار این عنوان می‌اندیشد. یورگن کلوپ روز‌های خوبی را در جزیره سپری می‌کند و حالا بیش از هر زمان دیگری به شاگردانش باور دارد. بدون شک شروع خوب بازی‌ها اهمیت زیادی برای سرمربی آلمانی دارد، به همین دلیل برای این بازی هشدار‌های لازم را به بازیکنانش داده است. مانه، صلاح و فیرمینو بازیکنان کلیدی این روز‌های قرمز‌ها هستند و قطعاً مدافعان ناپولی را به دردسر می‌اندازند.

در گروه G، لیون در خانه مقابل زنیت بازی می‌کند. تیم فرانسوی در لوشامپیونه اوضاع مناسبی ندارد و بعد از پنج هفته در مکان هشتم ایستاده است. لیون در سه بازی گذشته‌اش یک شکست و یک تساوی به دست آورده، اما حریف روسی در لیگ این کشور با تفاضل گل رده دوم جدول را در اختیار دارد. سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت هم انگیزه زیادی برای باز کردن دروازه لیون دارد. در گروه آخر مسابقات، چلسی در استمفوردبریج والنسیا را در پیش دارد و آژاکس نیز با لیل مصاف می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار