کد خبر: 969288
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج مساحت پارک حیات وحش کرج را ۱۷ و نیم هکتار اعلام کرد و گفت: فاز نخست این اکو پارک امسال افتتاح می شود.

پیمان بضاعتی پور در خصوص پروژه پارک حیات وحش حصار کرج که در قالب یک اِکو پارک اجرایی شده است، اظهار کرد: ۱۷ و نیم هکتار از اراضی شمالی حصار محدوده بالای میدان حافظ تا تونل بیلقان برای ایجاد این پارک آماده سازی می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فنس کشی و محدودسازی این ۱۷ و نیم هکتار در حال انجام است، گفت: جاده سازی در این فضای محدود شده را اجرایی کرده و در ادامه یکسری وحوش در آنجا آزادسازی می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر شهرداری کرج با اشاره به اینکه در مراحل بعدی کار پیشبرد اقداماتی مانند تامین زیرساخت های تاسیساتی(آب و برق) برای اراضی احداث این پارک مدنظر است، گفت: ایستگاه های استراحتگاهی، دریاچه و برکه این مجموعه نیز باید به طور کامل آماده سازی شود.

بضاعتی پور با تاکید بر اهمیت انجام تمامی اقدامات مدنظر در مجموعه پارک حیات وحش حصار کرج در قالب یک اِکو پارک، گفت: بعد از اینکه اقدامات اجرایی به اتمام رسید، گردش مردم و بازدید کننده ها در پارک حیات وحش را با ماشین هایی که اجاره می کنیم خواهیم داشت تا از مناظر و چشم انداز آنجا استفاده کرده و تصویربرداری نیز داشته باشند.

وی در بخش دیگری اشاره کرد: با انجام این اقدامات امسال فاز نخست مجموعه پارک حیات وحش حصار را به بهره برداری می رسانیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر شهرداری کرج ادامه داد: تا کنون ۴ تا ۵ میلیارد تومان برای سه پارک «طبیعت»، «کوهیار» و «همگام» که به عنوان سه ایستگاه تفرجگاهی در مجموعه پارک حیات وحش حصار ساخته شده هزینه کرده ایم، مساحت این پارک ها سه هکتار است.

بضاعتی پور تاکید کرد: سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پارک حیات وحش تخصیص یافته که تا پایان سال جاری امیدواریم جذب شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار