کد خبر: 969248
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
سه مجرم سابقه‌دار که پس از آزادی از زندان با تصادف ساختگی و جعل اسناد پزشکی قصد دریافت غرامت ۵۰۰ میلیون تومانی از شرکت بیمه را داشتند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۱۳ شهریورماه یکی از کارکنان بیمه به مأموران پلیس خبر داد که به پرونده پزشکی یکی از مراجعان مظنون شده و احتمال می‌دهد وی کلاهبردار باشد. او توضیح داد مردی ۲۷ ساله به نام حمید همراه پرونده پزشکی‌اش مراجعه کرده و مدعی است که در جریان سانحه رانندگی دچار مصدومیت شده و براساس گزارش‌کارشناسان قصد گرفتن غرامت ۵۰۰ میلیون تومانی دارد. من بعد از بررسی اوراق پرونده‌اش متوجه شدم که اوراق جعل شده و احتمالاً این مرد کلاهبردار است.

با اطلاعاتی که مأمور بیمه در اختیار پلیس گذاشت، حمید به همراه دو همراهش به نام‌های امیر ۲۱ ساله و کریم ۲۵ ساله بازداشت شدند. پس از آن بود پرونده به دستور بازپرس در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره ۱۳ پلیس آگاهی قرار گرفت. سه متهم در بازجویی‌های اولیه جرمشان را انکار کردند، اما وقتی با مدارک پلیس مواجه شدند، اعتراف کردند. حمید توضیح داد: من مدتی قبل با امیر و کریم در زندان آشنا شدم. مدتی قبل و بعد از آزادی از زندان نقشه گرفتن غرامت از شرکت‌های بیمه به ذهنم رسید و آن را با کریم و امیر مطرح کردم.

آن‌ها هم از پیشنهاد من استقبال کردند و برای اجرای نقشه‌مان به شهری در شمال کشور رفتیم و آنجا با ایجاد تصادفی ساختگی موفق به تشکیل پرونده شدیم.

بعد از آن بسیاری از اوراق پزشکی لازم را جعل و بعد از کامل شدن تحقیقات برای گرفتن خسارت راهی یکی از دفاتر بیمه در تهران شدیم، اما کارمند بیمه به اوراق مظنون و بعد از تحقیق متوجه جعلی بودن آن شد و پلیس را از ماجرا با خبر کرد که گرفتار شدیم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در اداره ۱۳ پلیس آگاهی در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار