کد خبر: 968838
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
هـیـئـــت‌های دانشجویی از نظر محتوا و مخاطب با سایر هیئت‌ها متفاوتند و در بین هیئت‌های دانشجویی هم هیئت ثارالله دانشگاه علوم پزشکی تهران با دیگران متفاوت است؛ تفاوت از این جهت که دانشجویان خود دانشگاه برای دانشجویان خارجی دانشگاه خود مراسم را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. این کار به قدری مورد استقبال قرارگرفته که گروهی خادم این هیئت شده‌اند.
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین: هیئت ثارالله دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ۱۳۷۶ توسط برخی از دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه تشکیل و از همان موقع تا به امروز اهم فعالیت‌های خود را در مسجد دانشگاه برگزار کرده است چراکه دانشجویان معتقدند، مسجد و هیئت باید در کنار هم برای هدفی مشترک پیش بروند تا به سر منزل مقصود برسند. هم‌اکنون حدود ۳۰ دانشجوی خارجی در هیئت ثارالله تهران خادمی می‌کنند که به این دانشجویان مسئولیت‌های مختلفی اعطا و برنامه‌های ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شده، از جمله برگزاری راهیان‌نور با هدف انتقال پیام انقلاب اسلامی و پیام عاشورا با برداشت صحیح شیعی و سخنرانی‌هایی به منظور انتقال مفاهیم دینی و اعتقادی.

مسئولان این هیئت دانشجویی به خاطر اینکه زبان اصلی دانشجویان خارجی انگلیسی است، یکی از دانشجویان به نام «محمد دردشتیان» را که به مدت ۱۵ سال در امریکا دانشجوی پزشکی بود، به‌عنوان مداح ویژه دانشجویان خارجی در نظر گرفتند. از سوی دیگر با ارائه تحلیل سیاسی به‌روز در رابطه با نقش امام حسین (ع) و واقعه عاشورا و رابطه آن با مسائل جهانی مانند ظلم و قیام علیه ظالم، مبارزه با استکبار و سایر موارد با دانشجویان خارجی بحث‌هایی را پیش می‌برند که برای مخاطب جذاب باشد. این هیئت حتی مأموریت‌هایی هم به این دانشجویان خارجی در قالب کار‌های کوچک ارائه داده و همه این موارد در راستای تقویت و تربیت سفیران جمهوری اسلامی در حوزه بین‌الملل است و این برای هیئت ثارالله دانشگاه علوم پزشکی تهران یک رسالت شده است.

دبیر اجرایی این هیئت دانشجویی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که راه حسین (ع) را در امریکا فریاد بزنیم، گفت: «در مراسم سال گذشته دانشجویان خارجی مانند عراق، کشمیر، هند، نیجریه، لبنان، پاکستان وکشور‌های آفریقایی حضور داشتند و دانشجویان خارجی را درگیر کار کردیم و آن‌ها به‌عنوان خادمان هیئت فعالیت خود را شروع کردند. همچنین در اربعین حسینی، موکب هر روز در دست یکی از این کشور‌ها بود و پرچم آن کشور را در کنار پرچم ایران اسلامی نصب می‌کردیم.»

محمدعلی محتشم درباره استقبال دانشجویان خارجی از مراسم این هیئت افزود: «هیئت در بین دانشجویان از جایگاه مناسبی برخوردار است، زیرا به ما اعتماد دارند و با توجه به علاقه‌ای که از خود نشان می‌دهند، هیئت ثارالله هم برای رشد و تقویت محتوای دینی این دانشجویان برنامه‌های ویژه‌ای طرح‌ریزی کرده است.»

یکی از اقدامات جالب این هیئت این است که زندگینامه شهدای علوم پزشکی دانشگاه تهران که ۳۰ سال پیش در شرایط دانشجویی به میدان جنگ رفتند را در قالب نشریه هیئت ارائه می‌کند تا دانشجویان خارجی را با سبک زندگی شهدا آشنا کنند. این‌گونه است که دانشجویان خارجی هم متوجه می‌شوند دانشجویان شهید چه ویژگی خاصی داشتند که نام‌شان بر سردر دانشکده‌ها و سالن یا آمفی تئاتر دانشگاه مانند سالن شهید عزلت یا تالار شهید کاووسی نصب شده است.

برای کار‌های هیئت از سه ماه قبل جلسات متعددی برگزار می‌کنند تا حتی بتوانند امکانات رفاهی به دانشجویان خارجی و ایرانی عرضه کنند و همچنین خدماتی مانند در اختیار گذاشتن وسایل ایاب و ذهاب برای دانشجویانی که از مسیر‌های مختلف به دانشگاه مراجعه می‌کنند، هم وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار