کد خبر: 968823
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه امسال سال پاکسازی پایتخت از معتادان متجاهر است تأکید کرد که طرح‌های مبارزه با موادمخدر با قاطعیت انجام خواهد شد که در تازه‌ترین طرح با عنوان «ظفر» ۱۳۰۰‌خرده‌فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سردار حسین رحیمی در حاشیه این طرح به خبرنگاران گفت: طرح‌های مختلفی در مبارزه با مواد مخدر اجرا شده‌است و توانسته‌ایم مناطقی همچون شوش، مولوی، دروازه غار، فرحزاد و حاشیه‌های رودخانه جاجرود را از آلودگی وجود معتادان پاکسازی کنیم. وی ادامه داد: با پاکسازی این مناطق شاهد بودیم که برخی از منازل تبدیل به مرکز خرده فروشی شده است که با دو ماه کار اطلاعاتی توانستیم ۲۳۰ مخفیگاه خرده فروشان را شناسایی و پاکسازی کنیم. سردار رحیمی افزود: در طرح عملیات ظفر یک پلیس مبارزه با موادمخدر ۳۱۰ نفر از خرده فروشان، ۲۲ قاچاقچی و ۹۶۸ معتاد متجاهر و مجموعاً هزار و ۳۰۰ نفر شناسایی و دستگیر شدند. وی گفت: در این طرح ۸۰۹‌کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد که معتادان و قاچاقچیان به زندان یا به مراکز بازپروری منتقل شدند. سردار رحیمی ادامه داد: در شش‌ماهه اخیر نیز پلیس مبارزه با موادمخدر ۹‌تن و ۳۴۵‌کیلوگرم انواع مخدر را کشف و ضبط کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵‌درصد افزایش داشته است. سردار رحیمی گفت: ۳۳‌باند و ۲۷۳ قاچاقچی عمده نیز شناسایی و دستگیر شدند که این میزان دستگیری‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸‌درصد افزایش داشته است.

برخورد با سوداگران مرگ جدی‌تر شده است
مهدی مهرانگیز، معاون دادستان تهران هم با بیان اینکه برخورد قوه‌قضائیه و پلیس با موادمخدر با شدت ادامه خواهد داشت، افزود: شاید در گذشته شاهد کوتاهی‌هایی در زمینه برخورد بوده باشیم، اما در چند ماه گذشته برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان جدی‌تر شده و ما به مردم قول می‌دهیم که به هیچ عنوان اگر قاچاقچی دستگیر شود آزاد نخواهد شد.

کشف تخمه ژاپنی با طعم تریاک
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ هم از کشف محموله تریاک جاسازی شده داخل تخمه‌های ژاپنی خبر داد. سرهنگ محمدبخشنده توضیح داد: مدتی قبل مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر از فعالیت یکی از سوداگران مرگ باخبر شده و متوجه شدند وی قصد انتقال یک محموله به خارج از کشور را دارد. در جریان بررسی‌های بعد متهم بازداشت و در بازرسی از مخفیگاهش بیش از دو کیلوگرم تخمه ژاپنی که داخل مغزش تریاک جاساز شده‌بود، کشف شد. متهم اقرار کرد که با یک تیغ موکت‌بری تخمه‌های ژاپنی را باز کرده و به جای مغزش تریاک قرار داده و دوباره آن را بسته است. این فرد ادعا کرد که قصد داشته تا این مواد را به خارج ازکشور منتقل کند که پیش از هر اقدامی دستگیر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار