کد خبر: 968703
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
هم‌نوایی میلیونی شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور جهان
همه یک‌دست و یک‌رنگند؛ پاک و معصوم با سربند‌های یا صاحب‌الزمان. بعضی‌هایشان با آرامش در آغوش مادر خوابیده‌اند.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: نه تشنه‌اند، نه گرسنه و نه دغدغه‌ای دارند و بعضی دیگر بیدارند و کنجکاوانه این سو و آن سو سرک می‌کشند. بعضی‌هایشان هم بی‌قرارند؛ ناله می‌زنند و گریه می‌کنند. شاید گرسنه‌اند و شاید تشنه! شاید هم می‌خواهند با شیرخوار کربلا همنوا شوند و دل‌های معصومشان کربلایی شده؛ درست مانند مادران عاشورایی‌شان که آمده‌اند تا ندای هل من ناصر حسین (ع) را که تا همیشه تاریخ بلند است پاسخ دهند و شیرخوارگانشان را نذر قیام منتقم خون حسین (ع) کنند. ۱۰۰ هزار مادر حسینی در ورزشگاه آزادی تهران همزمان با ۶ هزار و ۲۰۰ نقطه از ۳۲ استان کشور و در ۴۵ کشور جهان رأس ساعت ۱۰ صبح روز جمعه با ذکر «لبیک یا حسین» بزرگ‌ترین تجمع جهانی شیعیان و عاشقان حسینی را آغاز کردند تا با شیرخوارگانشان پیام عاشورا و قیام حسین را به تمام دنیا مخابره کنند و وجدان‌های بیدار را در برابر این پرسش قرار دهند که یک شیرخوار شش ماهه به کدامین گناه کشته شد؟!

یک عهد و نذر قدیمی ۱۷ سال است، مادران و شیرخوارگانشان را در نخستین جمعه دهه اول محرم گرد هم جمع می‌کند تا بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان و عاشقان حسینی در جهان بعد از مراسم پیاده‌روی اربعین شکل بگیرد. این همایش ۱۷سال پیش در مهدیه تهران برگزار شد و در سال دوم به هشت جلسه و سال سوم به ۵۶جلسه رسید و حالا به یک گردهمایی جهانی تبدیل شده است. روزگذشته نیز طبق روال سال‌های قبل همایش شیرخوارگان حسینی به طور همزمان در تهران و ۶ هزار و ۲۰۰ نقطه از کشورمان برگزار شد. این مراسم تنها به ایران محدود نمی‌شود و گردهمایی عاشقان حسین و شیرخوارگانشان در ۴۵ کشور دنیا کشور برگزار شد تا اثبات کند، مرام آزادگی خط و مرز نمی‌شناسد و متعلق به تمام آزادگان دنیاست.

قرار عاشقی
قرار آغاز تجمع ساعت ۸:۳۰ صبح است و شهرداری تهران هم خدماتی را برای نقل و انتقال شیرخوارگان حسینی و مادرانشان فراهم کرده، اما خیلی زوتر از این‌ها می‌توان مادرانی را دید که مهیای حضور در میعادگاه شده‌اند. برخی نوزادانشان را سبزپوش کرده و بعضی دیگر بچه‌های دو، سه ساله را برای تجدید بیعت آورده‌اند. همزمان با مراسم استادیوم ۱۰۰ هزار نفره آزادی، مادران عاشورایی و شیرخوارگان حسینی‌شان در مهدیه و مصلای تهران نیز جمع شدند. بقاع متبرکه امام زادگان در سراسر کشور، حرم مطهر امام رضا (ع) حضرت معصومه (س) و شاه عبدالعظیم حسنی (ع) هم میعادگاه شیرخوارگان حسینی بود.

آستان مقدس حضرت احمد‌بن موسی‌الکاظم (ع) (شاهچراغ) در شیراز و حرم امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل هم با اجرای برنامه‌های مختلف پذیرای رهروان راه باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) بودند.

در ورزشگاه آزادی گروه‌های مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن محمدرسول‌الله (ص) و الغدیر اجرای بخشی از مراسم این تجمع حسینی را بر عهده داشتند و نریمان پناهی و علی انسانی در رثای حضرت علی‌اصغر و مادر بزرگوارشان حضرت رباب مرثیه خوانی کردند. در این مراسم همچنین ۲۵ هزار لباس سبز ویژه شیرخوارگان توزیع شد. این تجمع در سایر نقاط کشور نیز با سخنرانی و مداحی و مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود.

مهمانان غیرشیعه و غیرمسلمان
اگرچه شرکت‌کنندگان اصلی همایش شیرخوارگان حسینی مادران و شیرخوارگانشان هستند، اما این مراسم میهانان دیگری هم دارد؛ حاجتمندانی که به امید برآورده شدن درخواستشان به حرمت پاکی و معصومیت شیرخوارگان حسینی به این میعادگاه آمده‌اند. بعضی‌ها هم که دست پر از این گردهمایی رفته‌اند و با خود عهد کرده‌اند که همه ساله در این جمع حسینی حاضر شوند و خدمتگزار باشند. جالب اینجاست این مراسم خیلی وقت‌ها مهمانان غیرشیعه یا حتی غیر مسلمان دارد. آن‌گونه که داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) روایت می‌کند، در بسیاری از کشور‌های منطقه اهل سنت از ساعت‌ها قبل پشت در‌های محل برگزاری مراسم به انتظار می‌ایستند تا در‌های عاشقی به رویشان باز شود و آن‌ها هم پیام‌رسان عاشورا شوند.

بیعتی با امام عصر (عج)
همایش شیرخوارگان حسینی یک مراسم ویژه داشت. نذرخوانی که رأس ساعت ۱۰ صبح به صورت همزمان در تمام مجالس برپا شده به‌جا آورده شد تا مادران عاشورایی شیرخوارگانشان را نذر یاری حضرت ولی عصر (عج) کنند.

در این مراسم مادران شیرخوارگانشان را روی دست گرفتند و زیر لب زمزمه کردند. «یا صاحب الزمان، من فرزندم را نذر قیام تو می‌کنم او را بپذیر و حفظ کن.»

این نذرنامه که به ۱۱ زبان زنده دنیا ترجمه شده همراه با لباس‌های اهدایی مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) به ۴۵ کشور برگزارکننده همایش شیرخوارگان حسینی فرستاده می‌شود و عهد و پیمان با حضرت ولی عصر در تمامی این مراسم‌ها به جا آورده می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار