کد خبر: 966778
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
مدیر عامل خانه سینما خطاب به مخالفان نماینده سینمای کشور در اسکار:
یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند با حضور جمع زیادی از مستندسازان و مدیران سینمایی در تالار قلم کتابخانه ملی در حالی برگزار شد که همه چیز تحت‌الشعاع انتخاب یک مستند به عنوان نماینده کشورمان در جشنواره فیلم آکادمی اسکار قرار گرفته بود.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمد حمیدی‌مقدم، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به انتخاب فیلم «در جست‌وجوی فریده» برای حضور در اسکار گفت: یک درخواست دارم و آن هم این است که بدانید سینما سینماست و سینمای مستند نیز نماینده تمام سینمای ایران است. باید همه ما پشت این فیلم باشیم و سینمای ایران را حمایت کنیم.

این در حالی بود که زینب تبریزی (کارگردان مستند در جست‌وجوی فریده) از دریافت جایزه خود در این جشن انصراف داد. او دلیل این کار را حمایت از فیلم خود دانست.

منوچهر شهسواری، رئیس خانه سینما در واکنش به اتفاقات چند روز اخیر پیرامون نماینده ایران در اسکار و انصراف زینب تبریزی از دریافت جایزه خود گفت: اتفاقات اخیر و اظهارنظر‌هایی که پیرامون مستند در جست‌وجوی فریده می‌گذرد تا جایی قابل توجه است که به خصومت نرسد، اما از زمانی که خصومت را وارد کردیم، دیگر قابل توجه نیست. اگر به ما جایزه‌ای داده شد و از دریافت آن انصراف دادیم در حال بی‌اخلاقی کردن هستیم. امروز سینمای ما چه در سینمای داستانی و چه در سینمای مستند مسیر جدیدی را طی می‌کند. امیدوارم به آن احترام بگذاریم.

مهدی شامحمدی نیز ضمن تبریک به عوامل فیلم در جست‌وجوی فریده و خطاب به اظهارات برخی مخالفان انتخاب این مستند برای جشنواره اسکار اظهار داشت: آقایان! هر وقت با صرف نظر از مسائل مالی وارد سینمای مستند شدید و تهیه‌کنندگی یک فیلم را برعهده گرفتید، مطمئناً دیگر هیچ وقت سراغ سینمای داستانی نخواهید رفت.

در بخش دیگری از این برنامه اعظم بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از ایجاد مرکز آرشیو فیلم مستند در کتابخانه ملی خبر داد و افزود: در همین راستا، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تلاش کرد تا آرشیوی را ایجاد کند که همه فیلم‌ها و تصاویر مستند در قالب یک بانک اطلاعاتی نگهداری شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد. اولین گام این کار را در شیراز تحت عنوان آرشیو هنر برداشتیم. در تماسی که با مدیر مرکزمان در استان فارس داشتم، ایشان قول داد از بهمن ماه امسال همه آن مستند‌هایی که در اختیارمان قرار گرفته است، به علاقه‌مندان عرضه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار