کد خبر: 966603
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
گفتگو با مهدی فیضی شرکت کننده قاینی برنامه عصر جدید
شرکت کننده قاینی برنامه عصر جدید معتقد است که با نام بردن از شهر قاینات در این برنامه سعی کرده است توجه مسئولان را برای رفع محرومیت این منطقه جلب کند.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: برنامه عصر جدید که این روز‌ها همه در انتظار برگزاری فینال آن هستند، در یکی از برنامه‌های مرحله دوم، یک سورپرایز ویژه برای اهالی قاینات داشت، در پایان برنامه گروه پسران ایران که به رشته طناب زنی می‌پرداختند، مهدی فیضی یکی از اعضای گروه با بیان اینکه اهل قاینات است، سبب شد تا سالن مسابقه منفجر شود، طوری که آریا عظیمی نژاد که بقیه داوران با تعجب رو به سمت تماشاگران برگشته بود، گفت: «جمع همه زعفرانکاران جمع است.» به بهانه حضور مهدی فیضی که متولد تهران است، اما اصالتی قاینی دارد، در برنامه عصر جدید با او گفتگو کرده ایم.

*حضورت در برنامه عصر جدید و بیان اینکه اهل قاینات هستی، در این شهر خیلی سروصدا کرد، ابتدا از گروه پسران ایران برایمان بگو، کی این گروه شکل گرفت و چه شد که به برنامه عصر جدید رسیدید؟
۴، ۵ سال است که گروه پسران ایران را تشکیل داده ایم و به صورت حرفه‌ای در رشته طناب زنی تمرین می‌کنیم. مربی ما آقای یاسر خزلی است و اعضای تیم هم هر سال در مسابقات کشوری طناب زنی شرکت می‌کنند. برای مسابقات آسیایی هم سهمیه داشتیم، اما به دلیل اینکه اسپانسر نداشتیم، نتوانستیم شرکت کنیم. ماجرای برنامه عصر جدید که پیش آمد تیم را تکمیل کردیم و در این مسابقات حضور پیدا کردیم. سال گذشته که فراخوان برنامه عصر جدید منتشر شد، ما هم یک ویدئو به این برنامه ارسال کردیم و توانستیم وارد این برنامه شویم. مرحله اول با رای مردمی بالا آمدیم، اما در مرحله دوم متاسفانه بالا نرفتیم و حذف شدیم.

*بچه‌های گروه چطور انتخاب شدند؟
بچه‌های گروه با توجه به آشنایی که با هم داریم همه حرفه‌ای هستند و هر ساله در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند و مقام‌های اول تا سوم را کسب می‌کنند. همین سبب شد تا با این بچه‌ها یک گروه ۱۲ نفره را برای شرکت در برنامه عصر جدید تشکیل دهیم، برخی از اعضای گروه هم بچه‌هایی هستند که طناب زنی را کنار گذاشته بودند، اما برنامه عصر جدید انگیزه‌ای شد تا آن‌ها با تمرین‌های فشرده دوباره خودشان را برای حضور در این برنامه آماده کنند.

*چقدر فکر می‌کردید که ویدئوی تان در برنامه عصر جدید پذیرفته شود؟
ما به خودمان خیلی ایمان داشتیم و کار گروهمان در رشته طناب زنی هر چند از دید مردم شاید ساده به نظر بیاید، اما واقعا یک کار خاص بود و مطمئن بودیم که فرصت شرکت در برنامه عصر جدید به ما داده می‌شود. معتقد بودیم که کار گروه ما خاص و پرهیجان است، هر چند سختی‌هایی هم دارد.

*درباره رشته طناب زنی بیشتر صحبت کن، ورزشی که در ظاهر هم ساده است و هم سخت!
در طناب زنی نگاه ورزشکار با نگاه مردم فرق دارد، مردم فقط نگاه می‌کنند که طناب رد شود و گیر نکند و گیر کردن را یک اشتباه بزرگ می‌دانند. این در حالی است که برای طناب زنی عصب و عضله باید هماهنگ باشند، باید حرکات آکروباتیک بلد باشید، باید ژیمناستیک بلد باشید و در مجموع برای یک اجرای خوب طناب زنی در ۳ یا ۴ رشته ورزشی باید مهارت داشته باشید. هماهنگی هم در رشته طناب زنی خیلی مهم است و در یک طناب بلند، سه نفر درگیر هستند، دو نفر بیرون و یک نفر وسط و این نیاز به یک هماهنگی خیلی بالا دارد. کسی که چنین حرکتی را تست کرده باشد و طناب را چرخانده باشد، به سختی کار در چنین ورزشی پی می‌برد.

*از خودت بگو، از کجا شروع کردی و در چه باشگاه‌هایی فعالیت داشته ای؟
متولد سال ۷۹ تهران هستم، اما پدر و مادر اصالتا قاینی و متولد اسفاد قاین هستند. از کلاس اول دبستان به رشته طناب زنی علاقمند شدم، به خصوص که در مدرسه معلمان ورزش رشته طناب زنی را انجام می‌دادند. یک دوره استعدادیابی با حضور ورزشکاران حرفه‌ای طناب زنی برگزار شد و من هم در این استعدادیابی شرکت کردم و از این رشته خوشم آمد. در باشگاه سلجین که مربی مان آقای میثم شفیعی بود، باشگاه شاهین وچند باشگاه دیگر فعالیت کرده ام و الان هم در باشگاه گلاب تمرین می‌کنم.

*به مسابقه عصر جدید برگردیم، چه شد زمانی که خودت را معرفی کردی از قاینات گفتی؟
منطقه قاین محروم واقع شده است و مسئولان به مشکلات این شهر رسیدگی نمی‌کنند، به همین خاطر فکر کردم که با گفتن اسم شهر قاین، این شهر مورد توجه قرار می‌گیرد، به خصوص که قاین قطب زعفران قاین است، اما مردم کمتر شناختی از این شهر دارند. علاوه بر این اصالت پدر و مادرم، چون قاینی هستند و دوست داشتم از قاین نام ببرم.

*بعد از گفتن اینکه از قاین هستی، سالن با تشویق حضار انگار می‌خواست منفجر شود و داوران هم تعجب کرده بودند. درباره واکنش‌های بعد از برنامه صحبت کن
۷۰ تا ۱۰۰ نفر به عنوان مهمان از قاین و خراسان جنوبی به عنوان مهمان به سالن برگزاری مسابقات آمده بودند و بعد از برنامه هم از خیلی عکس انداختیم و از حمایت شان تشکر کردم. آقای امین حیایی گفت کل فامیل را آوردی برنامه عصر جدید، بعد از مسابقه خیلی از بچه‌های قاین در صفحه شخصی ام در اینستاگرام پیام دادند و تشکر کردند.

*چه برنامه‌ای برای آینده داری و آیا سال آینده هم مهدی فیضی و گروه پسران خورشید را برنامه عصر جدید می‌بینیم؟
امسال خیلی تلاش کرده بودیم، اما نتوانستیم به اندازه تلاشمان موفق باشیم، به احتمال زیاد سال آینده هم در برنامه عصر جدید شرکت می‌کنیم و سعی می‌کنیم موفق‌تر ظاهر شویم و نظر داوران را بیشتر جلب کنیم و به مراحل بالاتری نسبت به امسال برویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار