کد خبر: 966490
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
ادعای رئیس فدراسیون و وزیر ورزش به برگزاری لیگی منظم و توأم با آرامش
فردا با به صدا در آمدن سوت رقابت‌های لیگ نوزدهم، هیجان بار دیگر به شریان‌های فوتبال باز خواهد گشت. لیگی که پنج‌شنبه با تأخیر فراوان آغاز می‌شود، تأخیری که انتظار می‌رود نتیجه قابل توجهی در روند رقابت‌های این فصل داشته باشد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با توجه به اندک زمان باقیمانده تا آغاز لیگ نوزدهم، دوشنبه ششمین جلسه امنیت رویداد‌های ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان، داورزنی معاون قهرمانی، احمدی معاون فرهنگی، تاج رئیس فدراسیون، سردار رحیمی فرمانده پلیس تهران، سردار کوثری جانشین قرارگاه ثارالله و مسئولان وزارت کشور و نهاد‌های برگزاری مسابقات در محل وزارت ورزش تشکیل شد. با توجه به اختلافاتی که در پی فینال جام حذفی بین فوتبال و نیروی انتظامی رخ داده بود و کار را به جایی کشانده بود که نیروی انتظامی مدعی شده بود که نیرویی برای بازی‌های فوتبال اعزام نمی‌کند، وزیر ورزش قبل از هر چیز در این جلسه از زحمات نیروی انتظامی تقدیر کرد: «نزدیک به ۶ هزار مسابقه فوتبال توسط فدراسیون فوتبال در رده‌های مختلف سالانه برگزار می‌شود و تأمین امنیت و آسایش هواداران با نیروی انتظامی است و از این بابت از آن‌ها بسیار سپاسگزارم. در واقع فرمانده میدان در مسابقات ورزشی نیروی انتظامی است و همه باید با آن‌ها هماهنگ باشند.»

سلطانی‌فر: لیگ منظمی را شاهد خواهیم بود
مهم‌ترین مسئله، اما امنیتی است که انتظار می‌رود بعد از تأخیری که در برگزاری رقابت‌های لیگ نوزدهم رخ داد، به طور کامل برقرار شود. امنیتی که به‌زعم سلطانی‌فر امسال مثال‌زدنی خواهد بود: «لیگ برتر فوتبال امسال منظم‌تر و در امنیت و آسایش کامل هواداران برگزار می‌شود. فدراسیون فوتبال وظیفه اصلی کنترل وضعیت انضباطی باشگاه‌ها و تیم‌ها را برعهده دارد و نباید در برخورد با خاطیان اغماض کند. در واقع نیت اصلی برگزار‌کنندگان باید حفظ نشاط اجتماعی و رضایت هواداران از مسیر فوتبال و ورزش باشد.»

البته وزیر ورزش تأکید داشت که صداوسیما و رسانه‌ها نیز در برگزاری منظم و توأم با آرامش لیگ نقشی بسزا دارند: «تلویزیون نقش تعیین‌کننده‌ای در آرامش تماشاگران و محیط فوتبال دارد و در کنار آن، رادیو با آگاهی‌بخشی و کمک به انتشار اطلاعات درست، یاری‌کننده مسئولان برگزاری و باشگاه‌هاست. دست‌اندرکاران برگزاری لیگ برتر و فدراسیون فوتبال نیز باید تعامل بیشتری با رسانه‌ها و خبرنگاران داشته باشند، چراکه جلوگیری از دامن زدن به نگرانی، دلهره، اضطراب و مقابله با شایعات از وظایف و رسالت مهم اصحاب رسانه‌ها به شمار می‌رود.»

تاج: قطعاً شاهد مشکلات قبل نخواهیم بود
در واقع صحبت‌های سلطانی‌فر در جلسه امنیت رویداد‌های ورزشی نشان می‌دهد که وزیر کوچک‌ترین دغدغه و نگرانی بابت رقابت‌های این فصل ندارد و اطمینان کامل به برگزاری هرچه منظم‌تر رقابت‌های لیگ نوزدهم دارد. حرف‌هایی مشابه آن چیزی که تاج نیز بدان اشاره می‌کند و پیشتر نیز بار‌ها به آن اشاره کرده بود: «هماهنگی خوبی داریم و قطعاً مشکلاتی که در ادوار گذشته لیگ داشتیم با بازنگری و کار کارشناسی اصلاح شده است. ان‌شاءالله امسال شاهد یک لیگ منظم و با امنیت و آسایش خاطر برای هواداران فوتبال خواهیم بود. در واقع هدف همه ما از فدراسیون فوتبال گرفته تا وزارت ورزش و نیروی انتظامی، ایجاد و حفظ نشاط اجتماعی از مسیر فوتبال است، چراکه بزرگ‌ترین همایش انسانی کشور را هر هفته در رقابت‌های لیگ برتر و سایر لیگ‌های فوتبال کشور شاهد هستیم.»

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین طبق روال گذشته بر برخورد قانونی با متخلفان تأکید کرده است: «ستاد انضباطی با هر کسی و در هر جایگاهی که باشد و قواعد و قوانین را رعایت نکند برخورد خواهد کرد. تأکید داریم صدور آرای انضباطی به سرعت و حتی تا قبل از پایان روز مسابقه باشد و در این مورد با کسی تعارف نداریم، اما همه دوستداران فوتبال باید کمک کنند تا در سایه همدلی و همکاری فوتبال را حفظ کنیم. قطعاً در سایه یک لیگ منظم و قوی، تیم‌های ملی نیز قدرتمند خواهند بود.» البته تاج در شرایطی مانند مصاحبه‌های قبلی خود تأکید به برخورد جدی با متخلفان دارد و مدعی است که نه فدراسیون و نه کمیته انضباطی با کسی تعارفی ندارند که طی یک ماه اخیر فدراسیون به شکلی جالب توجه به چند حکم جنجالی برای برخی متخلفان دانه‌درشت فدراسیون و فوتبال واکنش نشان داد و به شکلی محسوس آن‌ها را ملغی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار