کد خبر: 966486
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
مراسم بدرقه تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۹ روز دوشنبه در تالار آزادی برگزار شد. آسمانخراش‌های کشورمان از نهم شهریورماه جدال با بهترین تیم‌های جهان را در شهر گوانگژوی چین آغاز می‌کنند. این در حالی است که ملی‌پوشان ایران امیدوارند در این دوره تاریخ‌ساز شوند و برای اولین بار صعود به دور دوم جام جهانی را تجربه کنند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حضور در سه تورنمنت اروپایی و انجام بازی‌های دوستانه باکیفیت، سطح آمادگی بازیکنان را بالا برده تا جایی که سرمربی تیم ملی نیز به موفقیت شاگردانش خوش‌بین است. در مراسم بدرقه، اما جای خالی مسئولان کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش خالی بود. همچنین از پیراهن تیم ملی با اسپانسر‌های جدیدش نیز رونمایی شد. تیم ملی دیروز تهران را به مقصد چین ترک کرد و طبق برنامه آسمانخراش‌ها قبل از شروع جام جهانی در تورنمنت پیک به میدان می‌روند.

دعای خیر
سرمربی تیم ملی در مراسم بدرقه تیم ملی از همه خواست تا برای موفقیت تیم کشورمان دعا کنند. مهران شاهین‌طبع در گفتگو با «جوان» به بازی‌های سخت تیم ملی در جام جهانی اشاره کرد: «از کسی انتظاری نداریم. تا الان با توجه به شرایط کشور کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش، فدراسیون، رسانه و جامعه بسکتبال حمایت لازم را از تیم ملی داشته‌اند. انتقادهایشان نیز از سر دلسوزی بوده و از همه آن‌ها می‌خواهم که برای موفقیت ملی‌پوشان دعا کنند. تمام تلاشمان را در جام جهانی انجام می‌دهیم و از همه ظرفیت‌مان برای کسب بهترین نتیجه بهره می‌گیریم. این را همه می‌دانند که بهترین تیم‌های بسکتبال دنیا در جام جهانی حضور دارند. شکی در این نیست و قرار است با توجه به شیوه برگزاری جام، بهترین‌ها برای المپیک انتخاب شوند. می‌دانیم که بازی‌های سختی پیش‌رو داریم و کار دشواری در جام جهانی خواهیم داشت، ولی بچه‌ها در بازی‌های تدارکاتی نشان دادند که با تلاش و کار بیشتر توانایی انجام کار‌های بزرگ را دارند. در کل به این تیم امیدوار هستم. تحلیل و کارشناسی منطقی تیم ملی هم به ما و هم به بسکتبال ایران کمک می‌کند.»

شاهین‌طبع معتقد است برای موفقیت شاگردانش باید دقت بیشتری به خرج دهند: «۱۰ هفته درگیر اردو‌های تمرینی تیم ملی بودیم. معتقدم در این مدت، هم اردو‌های خوبی برگزار کردیم و هم بازی‌های دوستانه قابل استفاده‌ای را پشت سر گذاشتیم. در این مسابقات نقاط ضعف و قدرتمان را شناسایی کردیم و در این چند روز نیز روی این مسائل دقت بیشتری به خرج دادیم. دو بازی خیلی خوب با مونته‌نگرو و لهستان در تورنمنت پیک در پیش داریم که شرایط و تغییرات ما در جام جهانی را مشخص می‌کند. من و همه بچه‌ها از شرایط راضی هستیم، چه از نظر روحی و چه فیزیکی آمادگی لازم را داریم.»

تغییرات مثبت فیبا
سرمربی تیم ملی تغییرات اعمال شده در نحوه برگزاری جام جهانی را مثبت خواند: «شیوه بازی‌ها و انتخابی جام جهانی در این دوره کاملاً با گذشته فرق دارد. برای صعود به جام جهانی، تیم‌ها ۱۵ ماه درگیر رقابت‌های انتخابی بودند. در سال‌های گذشته حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص نحوه انتخاب تیم‌های راه یافته به المپیک مطرح می‌شد. در واقع شیوه انتخابی‌ها مورد تأیید نبود و شاید خیلی از تیم‌ها به حق واقعی‌شان نمی‌رسیدند. فیبا وضعیتی را ایجاد کرده که شایسته‌ترین تیم‌ها به المپیک و جام جهانی راه پیدا کنند. در حقیقت با شیوه جدید تیم‌هایی می‌توانند در بسکتبال دنیا موفق باشند که ساختار بسکتبال، مدیریت قوی و بازیکنان بهتری داشته باشند. در کل تغییرات زیادی در فیبا صورت گرفته و بر این باورم که تیممان تا الان موفق بوده، به جام جهانی رسیده و تیم‌های دیگر روی ما حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.» شاهین‌طبع در خصوص احتمال صعود به مرحله دوم جام هم گفت: «حریفانمان را به خوبی بررسی کرده‌ایم. فکر می‌کنم در جام جهانی بازی‌های خوبی انجام دهیم و امکان صعود به مرحله بعد را داریم. به شرایط تیمی امیدوار هستم. باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و به جزئیات بپردازیم. در هر صورت توجه به جزئیات می‌تواند تأثیری زیادی روی عملکرد تیم داشته باشد و سعی ما هم این است که این جزئیات را فراموش نکنیم. تیم مستعد و خیلی خوبی داریم و نسبت به گذشته کیفیت تیممان تغییر کرده است.»

فاصله با اروپا
در روزی که حامد حدادی حاضر نشد با اصحاب رسانه صحبت کند، کاپیتان صمد نیکخواه‌بهرامی بازی با تیم‌های اروپایی را مثبت ارزیابی کرد: «امسال برنامه‌ریزی خیلی خوبی برای تیم ملی انجام شده بود. تمرینات خوبی را نیز پشت سر گذاشتیم. اردوی اروپایی داشتیم و در سه تورنمنت هم شرکت کردیم که به عقیده من یکی از یکی سخت‌تر بود. در هر صورت بازی کردن با تیم‌های اروپایی سطح بازی تیم ملی را بالا می‌برد. بازی با تیم‌های آسیایی چیزی به بسکتبال ما اضافه نمی‌کند، در صورتی که بازی با تیم‌های صاحب‌نام اروپا تجربه بازیکنان را بالا می‌برد. چیزی از بازیکنان اروپایی کم نداریم فقط آن‌ها در طول سال ۴۰، ۵۰ بازی در این سطح را انجام می‌دهند و از نظر روحی و بدنی آمادگی زیادی دارند. اگر اینگونه بازی‌ها بیشتر شود، در مدت کوتاهی می‌توانیم به سطح آن‌ها برسیم.» نیکخواه‌بهرامی همچنین در پاسخ به سؤال «جوان» در خصوص کیفیت بالای تیم‌های تدارکاتی گفت: «آن‌ها خیلی ضعیف نبودند. در کل بسکتبال اروپا حساب شده و سازمان یافته است، حتی تیم‌های درجه ۳ و ۴ آن‌ها نیز خوب هستند. در این سه تورنمنت با حریفان مختلفی بازی کردیم؛ تیم‌های درجه ۲ و درجه ۲ در حد درجه یک مثل دانمارک و مجارستان و درجه یک مثل روسیه و یونان نیز در این تورنمنت حضور داشتند. یونان در این دوره یکی از مدعیان جام جهانی به شمار می‌رود که ما آن‌ها را شکست دادیم. نباید ترسی از حریفان داشته باشیم. همیشه سلایق شخصی وجود داشته است. اتحاد و همدلی شرط اول ورزش‌های تیمی است. به غیر از بازی با اسپانیا، دو بازی سخت دیگر داریم که پتانسیل پیروزی مقابل آن‌ها در این تیم وجود دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار