کد خبر: 966445
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
با حضور مسئولان کشوري و استاني
نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی امروز دوشنبه درمرکزنمایشگاهی نیاوران ساری گشایش یافت و تا اول شهریور امسال این نمایشگاه میزبان علاقمندان است.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از امورفرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، آیین گشایش این نمایشگاه عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان ارشد و هنرمندان صنایع دستی مازندران برگزار شد.

فرهاد فلاح مدیرکل آموزش و احیای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آیین آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در ساری گفت: سازمان صنایع دستی کشور برای رفع مشکلات تامین مواد اولیه صنایع دستی هماهنگی با وزارت صمت انجام داد و کارخانه های تخصصی برای این منظور وارد عمل شدند .

وی ادامه داد: از طریق کارخانه‌ها مواد اولیه موردنیاز هنرمندان  تامین و در اختیار آنان گذشته می شود.

مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این ایین از استان مازندران به عنوان منطقه ای فعال در عرصه تولید صنایع دستی یاد کرد و گفت : ۱۲ مهر اصالت یونسکو را هنرمندان و رشته های صنایع دستی مازندران از آن خود کرده اند.

سیف الله فرزانه افزود : سفال، لاک تراشی ، گلیج بافی ، حصیربافی و جاجیم بافی از جمله رشته های صنایع دستی هنرمندان مازندران است که مهر اصالت یونسکو دارند.

وی به تحقق وعده برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در تمامی نقاط مازندران اشاره و اضافه کرد: با همراهی خوب فرمانداران امروز شاهدیم در تمامی شهرستان ها این نمایشگاهها برپا می شود.

گفتنی است نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی از امروز تا اول شهریور ماه در مرکز نمایشگاهی نیاوران واقع در ساری از ساعت ۱۷ تا 23 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار