کد خبر: 966394
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
مدیرکل اداره پلیس راه بصره توضیحاتی در رابطه با ورود مسافران عراقی به ایران با وسایل نقلیه شخصی خود ارائه داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مدیرکل اداره پلیس راه بصره توضیحاتی در رابطه با ورود مسافران عراقی به ایران با وسایل نقلیه شخصی خود ارائه داد.

در پی اعلام کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره مبنی بر ورود مسافران عراقی با وسایل نقلیه شخصی به ایران، عادل فیاض، مدیرکل اداره پلیس راه بصره در گفتگو با پایگاه خبری المربد گفت که ورود وسایل نقلیه شخصی شهروندان عراقی به ایران نیازمند این است که مالک خودرو قبل از آن درخواست به اداره گمرک منطقه جنوب ارسال کند، زیرا اغلب اقدامات در رابطه با این مکانیزم از طریق این اداره اتخاذ می‌شود.

وی افزود که اداره گمرک نیز باید از اداره پلیس راه استان درخواست کند که آرمی بر روی آن خودرو‌ها نصب کند که این آرم بعد از بازگشت از سفر برداشته می‌شود.

پیش از این محمد اسماعیلی، سخنگوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره اعلام کرد که مسافرین عراقی از این پس مجاز هستند با وسایل نقلیه خود از تمام گذرگاه‌های مرزی از جمله مرز شلمچه وارد ایران شوند.

وی افزود که شرط ورود وسایل نقلیه عراقی به ایران این است که راننده باید مالک خودرو باشد و صاحب وسیله مبلغ ۲۵۰ دلار برای بیمه پرداخت کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار