کد خبر: 966140
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
شبکه ۴ سیما از ۳۰ مرداد ماه مجموعه تلویزیونی تاریخی «بوعلی سینا» را روی آنتن می‌برد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: هم اکنون سریال «تفنگ سرپر» در کنداکتور پخش شبکه ۴ سیما قرار دارد که آخرین قسمت از این مجموعه تلویزیونی سه شنبه ۲۹‌مرداد ماه پخش می‌شود و از روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه هر شب ۲۰ بامداد سریال «بوعلی سینا» پخش می‌شود.

«بوعلی سینا» که در سال ۱۳۶۴ به تهیه کنندگی منوچهر محمدی تولید شده، از جمله سریال‌های موفق دهه ۶۰ تلویزیون است که به زندگی بوعلی سینا دانشمند مشهور می‌پردازد. کیهان رهگذار نویسنده فیلمنامه، کارگردان و تدوینگر این سریال بوده است. رهگذار پیش از بوعلی سینا فیلمنامه سریال سربداران را نوشته بود که به کارگردانی محمدعلی نجفی ساخته شد.

موسیقی زیبا و ماندگار این سریال ساخته فرهاد فخرالدینی و بازی دلنشین بازیگر نقش کودکی ابن سینا و امین تارخ در نقش بزرگسالی او، از جمله نقاط قوت شاخص این سریال بوده است. علاوه بر امین تارخ، فیروز بهجت‌محمدی، محمد ابهری، جمشید لایق، اسماعیل محرابی، چنگیز وثوقی، سرور نجات‌الهی و سعید اویسی دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه به یاد ماندنی به ایفای نقش پرداخته‌اند. مجموعه تلویزیونی «بوعلی سینا» به کوشش واحد تأمین برنامه شبکه ۴ سیما هر شب ساعت ۰۰:۲۰
از شبکه ۴ سیما پخش و ساعت ۱۸ بازپخش می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار