کد خبر: 966125
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
هنوز نیمی از سال نگذشته است که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با راه‌اندازی ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در ۶ هزار روستای کشور بیش از ۸۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
سجاد مرسلی
سرويس ايران جوان آنلاين: هنوز نیمی از سال نگذشته است که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با راه‌اندازی ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در ۶ هزار روستای کشور بیش از ۸۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. کاری که می‌تواند به نوبه خود منحصر‌به فرد باشد و افق روشنی را در برابر مناطق کم‌برخوردار و محروم قرار دهد.

چند روزی است که نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در حال برگزاری است. نمایشگاهی که می‌تواند میزان ظرفیت و توانایی این قشر از جامعه را به نمایش گذاشته و بسیاری از مسئولان را برای ورود به این موضوع و حمایت از آن‌ها مجاب کند.

البته هستند سازمان‌ها و نهاد‌هایی که خود بخشی از این موفقیت‌های روستاییان و عشایر به شمار می‌آیند. در همین رابطه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر درباره حضور بنیاد برکت در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به نوعی توانمندی‌های جوامع روستایی و عشایری را به نمایش می‌گذارد و با توجه به مأموریت اصلی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه، پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و به ویژه روستاهاست و فعالیت پررنگ و مؤثرش در بیش از ۷ هزار روستای کشور، می‌تواند فرصت مغتنمی باشد برای شناسایی جامعه هدف بنیاد در حوزه اشتغالزایی و پیشرفت و آبادانی.

مهندس سعید جعفری بر تمرکز این بنیاد بر اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی تأکید و با اشاره به ایجاد ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در ۶ هزار روستای کشور در سال‌جاری با بیش از ۸۴ هزار شغل توسط بنیاد برکت، تصریح کرد: با توجه به نوع رویکردی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بحث محرومیت‌زدایی دارد و این مهم را با یک مدل و الگوی جامع دنبال می‌کند، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر می‌تواند شرایطی را فراهم سازد که این مدل از قبل ارزیابی و اجرا شده، به دیگر نهاد‌ها و علاقه‌مندان نیز عرضه شود و حتی در بوته نقد و بررسی کسانی که از مبانی نظری گرفته تا حوزه اجرایی در این زمینه فعال هستند، قرار گیرد. وی با تأکید بر وجود یک نگاه سیستمی و شبکه‌ای در این بنیاد در مقوله ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: مدیریت بخش پشتیبانی و بازاریابی بنیاد برکت در طول برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر، مذاکراتی را با تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی انجام می‌دهند تا بتوانیم کارآفرینان خود را با این پشتیبانان متصل و مرتبط کنیم. از آن‌جا که این نمایشگاه محل حضور و فعالیت صنوف و متخصصان مختلف است، می‌تواند یک نقطه تلاقی برای کارآفرینان و فعالان عرصه بازاریابی و صادرات باشد تا زنجیره اشتغال را کامل کنند.

جعفری گفت: در بنیاد برکت هیچ اشتغالی ایجاد نمی‌شود و منابع به آن تعلق نمی‌گیرد، مگر آن‌که از بازار فروش برای محصول آن شغل اطمینان حاصل شده باشد. با اطمینان خاطر از وجود بازار فروش مناسب است که فرآیند ایجاد یک شغل شروع می‌شود.
وی درباره برنامه‌های بنیاد برکت برای فعالیت‌های بیشتر در مناطق روستایی و عشایری ادامه داد: بنیاد برکت در مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دارای برنامه‌های توسعه است که برنامه سوم آن از نیمه امسال طراحی و تدوین می‌شود. در چشم‌انداز این برنامه، حضور فعال‌تر بنیاد در عرصه محرومیت‎زدایی در روستا‌ها با رویکرد ایجاد اشتغال مورد تأکید قرار گرفته است. منظور، اشتغالی است که ضمن ایجاد یک معیشت پایدار برای متقاضی، اقتصاد منطقه را هم فعال کند و در مجموع، به رونق اقتصاد روستایی در سطح کشور نیز یاری رساند. مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تشریح اقدامات این بنیاد در مناطق عشایری نیز اظهار داشت: ما در سنوات گذشته اقداماتی را در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت راه و احداث پل در مناطق عشایرنشین به سرانجام رسانده‌ایم، اما در حوزه اشتغالزایی نیز درصدد اجرای طرح‌های اجتماع‌محور در این مناطق هستیم. جعفری از انجام مذاکراتی با سازمان امور عشایر ایران در همین راستا خبر داد و افزود: پیشنهاد اجرای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت را در جامعه مولد عشایری ارائه کرده‌ایم که با استقبال مواجه شده و منتظریم تا سازمان امور عشایر، مناطقی را به عنوان نقاط هدف اجرای این طرح‌ها معرفی کند و فعالیت‌هایمان را آغاز نماییم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار