کد خبر: 966044
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
۶۷ درصد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور فعال هستند
عاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با اعلام اینکه لایحه‌ سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت تدوین شده و به‌زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، گفت: ۲۰ هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور وجود دارد.

کمال اکبری در گردهمایی بزرگ سمن‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۰ هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۶۷ درصد سازمان‌های مردم‌نهاد کشور فعال بوده و بقیه نیز غیرفعال یا نیمه فعال هستند.

وی افزود: به تازگی آیین‌نامه‌ اجرایی سازمان‌های مردم‌نهاد محلی نیز ابلاغ شده است که این تشکل‌ها در محلات شهر و روستایی بدون تشریفات شکل گرفته و زیر نظر بخشداران اداره می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه طی دو سال اخیر بیش‌ترین طرح‌های اجتماعی با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد انجام شده است، گفت: تمام اعتبارات اجتماعی در برخی از استان‌های کشور از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد هزینه شده است که این امر نشانگر رویکرد مثبت دولت به حضور این سازمان‌ها در خط مقدم است.

اکبری با بیان اینکه دولت به دنبال توسعه‌ کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد است، ادامه داد: دولت باید بتواند بستر لازم از جمله بستر حقوقی را برای فعالیت آنها را فراهم کند.

وی با اعلام اینکه لایحه‌ سازمان‌های مردم نهاد در دولت تدوین شده و به‌زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس و سازمان‌های مردم‌نهاد در تدوین و طراحی این لایحه نقش داشتند و بارها جلساتی برای اخذ نظرات این سازمان‌ها برگزار کردیم.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: برانگیختن حس مسوولیت اجتماعی نسبت به جامعه جزیی از انتظارات ما از سازمان‌های مردم‌نهاد است که این سازمان‌ها باید مسوولیت اجتماعی را از دولت و دستگاه‌های دولتی، خصوصی، عمومی و شرکت‌ها مطالبه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر