کد خبر: 965984
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
حالا لیورپولی‌ها آقای فوتبال اروپا هستند و با یورگن کلوپ آلمانی در حال عادت کردن به قهرمانی، عادتی که سال‌ها بود آن را فراموش کرده بودند، اما انگار با مربی پرهیجان ژرمنی در حال بازگشت به روز‌های سلطه بر فوتبال قاره سبز هستند.
مانی سعیدی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  آن‌ها پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب در استانبول مقابل چلسی دیگر تیم انگلیسی بر سر سوپرکاپ اروپا جنگیدند، یک جنگ انگلیسی که قرمز‌های مرسی‌ساید برای تکمیل دوگانه‌شان در اروپا نمی‌خواستند آن را از دست بدهند.

بازی در استانبول با آن خاطره خوش هواداران لیورپول از فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۵، ته دل‌شان را قرص کرده بود که این‌بار هم ترکیه برایشان خوش‌یمن خواهد بود و دست خالی به جزیره باز نخواهند گشت. همین بود که در بازی مقابل شاگردان لمپارد یک نبرد هیجان‌انگیز را به نمایش گذاشتند و پس از تساوی ۲-۲ در ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافه در ضربات پنالتی نشان دادند که راه پیروزی را خوب یاد گرفته‌اند، آن هم در روزی که لیورپول، آلیسون دروازه مطرح خود را به دلیل مصدومیت نه درون دروازه، بلکه روی سکو‌ها می‌دید. آدریان جانشین دروازه‌بان برزیلی، اما با مهار ضربه تامی آبراهام بار دیگر خاطرات خوش استانبول را برای لیورپولی‌ها تکرار کرد تا قرمز‌های آنفیلد باز هم مانند ۱۴ سال پیش با جام ترکیه را ترک کنند. یورگن کلوپ در کنفرانس خبری بعد از بازی با همان چهره خندان همیشگی‌اش، مسابقه با چلسی را به یک مسابقه بوکس تشبیه کرد: «هم ما و هم چلسی شخصیت خود را نشان دادیم و این دیدار مانند یک مسابقه بوکس بود که هر دو طرف ضربات سنگینی به هم می‌زدند. هیچ‌کس در ورزشگاه علاقه‌مند نبود بازی به وقت اضافه کشیده شود، اما چلسی واقعاً تیم باکیفیتی بود. ما مجبور به مبارزه شدیم و بازیکنانم امشب این کار را کردند.» در سوی دیگر شاگردان فرانک لمپارد پس از یک شروع ضعیف در لیگ جزیره در استانبول نشانی از آن تیم ناتوان مقابل یونایتد در هفته اول لیگ برتر انگلیس نداشتند و پا به‌پای لیورپول آمدند، اما در ضربات پنالتی مغلوب آدریان شدند تا لمپارد در کنفرانس خبری بعد از بازی خودش را بدترین بازنده جهان بنامد: «من بازنده‌ای وحشتناک هستم. یکی از بدترین‌ها در جهان، اما من از عملکرد تیم خوشحالم، زیرا ما بسیار بدشانس بودیم. نسبت به بازی برابر یونایتد سطح متفاوتی ارائه دادیم و بدشانس بودیم که پیروز نشدیم.» با این حال نکته جالب توجه برای هواداران ایرانی لیورپول، نه قهرمانی این تیم، بلکه صحبت‌های جالب کلوپ درباره همبازی‌های ایرانی‌اش بود، جایی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران ایرانی از سیروس دین‌محمدی و سرژیک تیموریان به عنوان هم‌تیمی‌هایش در ماینس آلمان نام برد تا طرفداران ایرانی را سورپرایز کند. دین‌محمدی هم اینطور در گفتگو با پایگاه خبری ورزش سه به صحبت‌های کلوپ واکنش نشان داده است: «شاید من اگر جای کلوپ بودم و به این درجه از موفقیت رسیده بودم اسم سیروس دین‌محمدی را به زبان نمی‌آوردم، اما او نشان داد که جنس و خمیرش چیز کاملاً متفاوتی است و من واقعاً تصور نمی‌کردم او ما را به خاطر داشته باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار