کد خبر: 965983
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
پرسپولیس گویا قرار نیست رنگ آرامش به خود ببیند. درست در شرایطی که تصور می‌شد نگرانی هواداران این تیم برطرف شده و پرسپولیس با کادر فنی جدید برای آغاز لیگ روزشماری می‌کند، شایعه استعفای عرب بار دیگر پرسپولیس را درگیر یک بحران کرد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: عصر چهارشنبه بود که خبر استعفای ایرج عرب از مدیرعاملی پرسپولیس دهان‌به‌دهان چرخید. خبری که البته روابط‌عمومی باشگاه آن را به شدت تکذیب کرد و خود عرب هم روز جمعه با حضور در یکی از برنامه‌های ورزشی تلویزیون آن را رد کرد: «هر روز نمی‌توانم تکذیبیه بدهم، اما شایعه استعفای من خیلی عجیب است. اینکه می‌گویند من اعلام استعفا کرده‌ام و وزیر هم موافقت کرده، در حالی است که در دو روز گذشته اصلاً به وزارت ورزش نرفتم و این‌گونه صحبت‌ها نشئت گرفته از ذهن‌های بیماری است که یا میز‌طلبند یا منافعی در باشگاه داشتند. در واقع متوهم‌ها به دنبال حاشیه درست کردن برای پرسپولیس هستند.».  
اما آیا این خبر همانطور که گفته می‌شود برای به حاشیه بردن پرسپولیس شایعه‌ای بیش نیست؟

این برای دومین بار طی سه ماه اخیر بود که حرف از استعفای عرب زده می‌شد. پیشتر، ۱۳ خردادماه بود که خبر استعفای مدیرعامل پرسپولیس مطرح شد. خبری که مازیار ناظمی، روابط‌عمومی وزارت ورزش هم آن را تأیید کرد: «استعفای عرب رسیده، ولی قطعاً مخالفت می‌شود و با قدرت به کارش در پرسپولیس ادامه خواهد داد.» در واقع طبق گفته‌های مسئول روابط‌عمومی وزارت با استعفای عرب موافقت نشد، آن‌هم در حالی که جانشین گرشاسبی نتوانسته بود انتظارات هواداران را برآورده کند، اما درست در روز‌هایی که تصور می‌شد وزارت به بهانه اختلاف با هیئت مدیره، ناکامی در حفظ برانکو و شاکی بودن هواداران پرسپولیس از مدیرعامل باشگاه، عرب را کنار خواهد گذاشت، کوچک‌ترین حرفی از ایجاد تغییرات در مدیریت باشگاه به میان نیامد!
حال آنکه از همان ابتدا به نبی و صدالبته علی رغبتی به چشم آلترناتیو عرب نگاه می‌شد و دلیل و بهانه کافی برای کنار گذاشتن او وجود داشت، با وجود این مدیرعامل سرخپوشان به کار خود ادامه داد.

ظاهر امر نشان از تلاش‌هایی برای به حاشیه بردن پرسپولیس دارد، اما سکوت هیئت مدیره و وزارت ورزش که دفعه قبل به سرعت واکنش نشان داده بود و حضور مدیرعامل پرسپولیس در برنامه زنده تلویزیونی برای تکذیب استعفای دوم، خود می‌تواند زمینه‌ساز فراهم شدن تردید‌هایی در این زمینه باشد، خصوصاً که عرب بار‌ها در گفت‌وگویی که با پیمان یوسفی داشت از استعفایی که نزد وزیر ورزش است (استعفای قبلی) حرف زد تا ابهامات در خصوص ادامه حضور او در پرسپولیس را بیشتر کند. استعفایی که در تحلیل حرف‌های عرب می‌توان این برداشت را از آن داشت که وزیر هر زمان که بخواهد می‌تواند روی آن پاراف کند. پارافی که شاید قبل از شروع لیگ به ایجاد تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس ختم شود، هرچند که با توجه به شرایط موجود کنار گذاشتن عرب در این مقطع زمانی، هیچ توجیه منطقی جز ضربه زدن به قهرمان لیگ نخواهد داشت!

کنار گذاشتن عرب درست بعد از جذب بازیکنان این فصل و بستن کادر فنی، آن‌هم در آستانه لیگ نوزدهم و در حالی که تنها چند روز تا آغاز رقابت‌های امسال زمان باقی است، منطقی به نظر نمی‌رسد. با وجود این حرف‌وحدیث‌ها این‌بار بسیار فراتر از مرتبه قبل است. حرف‌های درگوشی حکایت از آن دارد که این‌بار همه داستان به اعتراض و نارضایتی هواداران که طی سه ماه اخیر بار‌ها مقابل باشگاه تجمع کرده بودند، بر نمی‌گردد و مسئله به نارضایتی وزارت از تصمیمی که برای جانشین گرشاسبی گرفته برمی‌گردد و البته شایعه نارضایتی از عقد قرارداد‌های سنگین که طی چند سال اخیر در فوتبال ایران به امری عادی تبدیل شده و همچنین دریافت مبلغ قابل توجهی برای واگذاری بلیت‌فروشی پرسپولیس که گویا نه فقط به مزاج وزارت‌نشین‌ها خوش نیامده، بلکه اختلاف‌ها در هیئت مدیره را نیز به اوج رسانده است. هیئت مدیره‌ای که برخلاف مدیرعامل و روابط‌عمومی پرسپولیس مهر سکوت بر لب زده برابر شایعه استعفایی که به‌زعم عرب برای ضربه زدن به پرسپولیس است که مطرح شده است!

عرب طی مدت زمان کوتاهی که مدیریت باشگاه پرسپولیس را بر عهده داشته بار‌ها با اشاره به سختی‌های کار در باشگاه‌های ایرانی که مشخص نیست دولتی هستند یا خصوصی تأکید کرده که هیچ وابستگی به جایگاهش در پرسپولیس ندارد. این‌بار، اما حرف‌های او را با توجه به شایعاتی که در زمینه اختلاف‌نظرش با اعضای هیئت مدیره وجود دارد می‌توان از زاویه‌ای دیگر دید. صحبت‌هایش در خصوص مسائل و مشکلات مالی باشگاه و سد‌هایی که برای بستن قرارداد با اسپانسر‌های مختلف بر سر راه است و تأکیدش بر نیاز مبرم فوتبال ایران به خصوصی‌سازی که البته بی‌شباهت به حرف‌های تاج نیست. صحبت‌هایی که با وجود تکذیب شایعه استعفا می‌تواند مانع از بسته شدن این پرونده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار