کد خبر: 965865
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
ارتش سوریه در جریان ادامه عملیات خود در غرب شهر راهبردی خان‌شیخون، با آزادی تعدادی از شهرک‌ها، خود را به سه کیلومتری خان‌شیخون رساند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نیرو‌های ارتش سوریه روز چهار شنبه در محور «الهبیط-خان‌شیخون» در استان ادلب در شمال غرب این کشور، به عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی ادامه دادند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیرو‌های سوری موفق شدند شهرک‌های «خربه مرشد» و «المنطار» و مزارع المنطار را در جریان شدید‌ترین عملیات طی هفته‌های گذشته، باز پس بگیرند. منابع خبری روز چهار شنبه اعلام کردند که نیرو‌های سوری پس از تسلط بر ارتفاعات عاس، خود را به سه کیلومتری ورودی غربی خان‌شیخون رسانده‌اند. یک منبع در ارتش سوریه تأکید کرد که در جریان عملیات شبانه ارتش سوریه علیه مواضع تروریست‌ها در محور الهبیط- خان‌شیخون، جنگنده‌های سوری و روس نیز به شدت مواضع آنان را بمباران کردند. در جریان عملیات‌های هوایی و زمینی نیرو‌های سوری و روس، مواضع تروریست‌ها منهدم و مسیر‌های امدادرسانی آنان قطع شد و ارتش سوریه خود را به نزدیکی خان‌شیخون رساند.

همزمان با پیشروی ارتش سوریه، تروریست‌ها در محور شهرک «القصابیه» در جنوب ادلب، به مواضع نیرو‌های سوری حمله کردند. تروریست‌ها با این حمله قصد داشتند، عملیات ارتش سوریه در محور خان‌شیخون را تحت‌الشعاع قرار دهند، که این حمله نیز ناکام ماند. در حال حاضر ارتش سوریه در حال تأمین امنیت کامل منطقه‌ای است که روز چهار شنبه آزاد کرده است تا بتواند دامنه تسلط خود به سمت مزارع اطراف محور الهبیط- خان‌شیخون را گسترش دهد. خان‌شیخون با توجه به اینکه مشرف بر مسیر‌های اصلی و حیاتی است، اهمیت زیادی دارد. این مسیر‌ها باعث شده که خان‌شیخون، حلقه وصل بین ریف‌های شرقی، غربی و شمالی بر ادلب باشد. به گزارش اسپوتنیک، تسلط بر خان‌شیخون، گام نخست برای بازگشایی مسیر حلب با دمشق است. اما از نظر نظامی، آزادسازی خان‌شیخون، باعث خواهد شد که ارتش سوریه به راحتی بتواند به سمت شمال یعنی «کفرسجنه» و «معره النعمان» پیشروی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار