کد خبر: 965863
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
رسول سنائی‌راد
یکی از مهم‌ترین فراز‌های پیام مقام معظم رهبری به زائران بیت‌الله‌الحرام مربوط به فلسطین بود که با تأکید بر قرار داشتن فلسطین در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان، خاطرنشان کردند: «ترفند معامله قرن که به وسیله امریکای ظالم و همراهان خائن آن زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه بشری است. همگان را به حضور فعال برای شکست این فکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه الهی آن را و همه ترفند‌های دیگر جبهه استکبار را در برابر همت و ایمان جبهه مقاومت محکوم به شکست می‌دانم.»
گرچه ماهیت نژادپرستانه و تبعیض‌گرایانه رژیم اشغالگر قدس و صهیونیسم خود مولد جنایات فراوانی بوده که ابعاد ضدبشری داشته و در فجایعی، چون کشتار‌های دسته‌جمعی علیه روستا‌ها و اردوگاه‌های فلسطینی و همچنین حمله به مراکز غیرنظامی در لبنان و غزه سابقه سیاهی دارد، اما چرایی نامیده شدن معامله قرن به جنایت علیه بشریت، جای بررسی و تبیین دارد که در ذیل به ابعادی از آن اشاره می‌شود:
۱- در معامله قرن با اصرار بر تقویت و توسعه رژیم جنایتکار صهیونیستی و استحکام اشغالگری بر سرزمین‌های فلسطین، درواقع هویت یک ملت و سرزمین و کشورش نفی گردیده و نادیده گرفته شده و در واقع به غاصبان جنایتکار که این سرزمین‌ها را با ترور و جنایت به اشغال درآورده‌اند، پاداش داده شده است.
۲- در معامله قرن فرصت بازگشت آوارگان به سرزمین و خانه‌های‌شان سلب و خانه و کاشانه و باغات و زمین‌های آنان به صورت رسمی مصادره و اشغال آن از سوی صهیونیست‌ها نیز به رسمیت شناخته شده است. به عبارت دیگر معامله قرن تداوم‌بخش آوارگی ملت مظلوم فلسطین به حساب می‌آید.
۳- مقدمه معامله قرن به رسمیت شناختن اشغال بلندی‌های جولان و پایتختی قدس برای رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی و درواقع رسمیت دادن به توسعه‌طلبی و یکجانبه‌گرایی صهیونیست‌ها با حمایت امریکای جنایتکار بوده که به معنای بی‌اعتنایی به عواطف دینی و میهنی مسلمانان و تشویق صهیونیست‌های جنایتکار به تداوم سیاست‌های تروریستی، جنگ‌طلبانه و اشغالگرانه می‌باشد.
۴- تلاش برای تأمین سرزمین‌های جدید از کشور‌های اردن و مصر برای کاربرد در معامله قرن، تداوم اشغالگری سرزمین‌های کشور‌های اسلامی و تقویت رژیم اشغالگر صهیونیستی به حساب آمده و پاداش به صهیونیست‌های توسعه‌طلب، غاصب و متجاوز و تقویت روحیه نژادپرستی و آپارتاید است.
مغایرت معامله قرن با منافع، عزت و عواطف جهان اسلام و مردم مظلوم فلسطین، نه‌تن‌ها زمینه‌ساز شکست آن است، بلکه سند گویای معیار‌ها و رفتار‌های دوگانه طراحان و حامیان خائن آن نیز محسوب می‌شود. از جمله پیامد‌های آن جنایت آشکار علیه بشریت می‌باشد که رسوایی امریکا و حامیان و همراهان آن را شفاف‌تر و گویاتر می‌سازد.
رویه دیگر این رسوایی را باید بازگشت مجدد فلسطین به صدر مسائل جهان اسلام و پمپاژ نفرت به مسلمانان و تمامی وجدان‌های زنده بشری از طراحان معامله قرن و حامیان آن دانست که به شکست این ترفند کمک حتمی خواهد کرد.
ظالمانه بودن ماهیت معامله قرن پیامد‌های خطرناک آن و تداوم‌بخشی به جنایات ضدبشری صهیونیست تا بدان پایه است که به‌جز سران خائن چند کشور معدود عربی، با مخالفت قاطع تمام جهان اسلام و محکومیت از سوی تمامی گروه‌های فلسطینی مواجه شده و برگزاری نشست بحرین حاصلی جز خفت و انزوای طراحان و حامیان آن نداشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار