کد خبر: 965711
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
سیروس همتی در گفتگو با «جوان»:
کتاب «درپی عشق دویدن» که شامل مجموعه داستان‌ها و نمایشنامه‌های تئاتر دفاع مقدس است، چندی است که به همت نشر ساقی و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تهیه و تدوین و روانه بازار شده است.
جواد تمدنی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به همین مناسبت با سیروس همتی، از نویسندگان تئاترانقلاب و دفاع مقدس درباره این کتاب به گفتگو نشستیم.

چه خصوصیتی کتاب درپی عشق دویدن را دربین کتب پژوهشی و نمایشنامه‌های حوزه تئاترمقاومت متمایز می‌کند؟
قطعا یکی از کتاب‌های مفیدی که در حوزه تئاتر مقاومت منتشر شده است کتاب در پی عشق دویدن است، چون همیشه هنرمندان دنبال مرجع و منبعی برای تئاتر دفاع مقدس هستند و همیشه دنبال متون جدید و فضا‌های تازه‌ای برای کار هنری خود هستند، لذا عده زیادی از هنرمندان تئاتر دفاع مقدس الان بهانه‌ای برای اجرا نخواهند داشت چراکه این کتاب شامل آثاری است که قطعاً در صورت اجرای درست و حرفه‌ای مورد استقبال مخاطب قرار خواهد گرفت. من از انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بسیار ممنونم که زمینه تدوین این اثر راباهمکاری نشرساقی فراهم کرد و دراختیار عموم قرار داد. درواقع درپی عشق دویدن تحولی نوین در عرصه نمایشنامه نویسی است.

روند تولید این کتاب و حضور شما به عنوان یکی از نویسندگان در این اثر چگونه رقم خورد؟
همیشه با خود می‌اندیشیدم که چطور می‌شود فردی مانند ناپلئون بناپارت در اوج قدرت هنر را وارد معرکه جنگ کند، اما بعد‌ها فهمیدم که وی نقاش بوده است و توانسته هنر را با جنگ تلفیق کند، در واقع عمده پیروزی‌های وی درجنگ مرهون استفاده وی از هنر است. وقتی آقای قادری به من پیشنهاد دادند سراغ ایشان رفتم و بنده را تشویق کردند تا طرح نمایشنامه تردست را به نمایشنامه نزدیک کنم. پس از یک ماه هم تبدیل به نمایشنامه شد و همراه با بقیه طرح‌ها به ایشان تحویل دادم. به جرئت می‌توانم بگویم حتی اگر خودم هم در این کتاب وزین اثری نداشتم همکاران را به استفاده از این کتاب ترغیب می‌کردم.

درخصوص نمایشنامه تردست نیز توضیحاتی بفرمایید.
نمایشنامه تردست با تم کمدی است که به زودی نمایشنامه‌خوانی آن شروع خواهد شد، امیدوارم پس از آن نیز اجرای صحنه‌ای این کار آغاز شود و فکر می‌کنم در راستای همکاری من با انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس این اثر پس از فیش آباد که اجرای موفقی داشت دومین همکاری ویژه من با انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار