کد خبر: 965599
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
ایران دو برابر میانگین جهانی خانه خالی دارد. داشتن ۵ تا ۶ درصد خانه‌های خالی در هر کشور طبیعی و یک نیاز است، اما ۱۰ درصد مقداری زیاد است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با «تسنیم» اظهار کرد: میانگین کشور‌های توسعه یافته ۵ تا ۶ درصد است و فعلاً در ایران حدود ۱۰ درصد خالی است که عدد بزرگی با توجه به نُرم جهانی نیست.

وی با تأکید بر اینکه همچنان باید مبارزه با خانه‌های خالی را سرلوحه برنامه‌ها داشته باشیم، ادامه داد: در همه دنیا با ابزار مالیات‌های سنگین، با خانه‌های خالی که در جهت ایجاد سوداگری از آن‌ها استفاده می‌شود، کنترل می‌کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر دو برابر میانگین جهانی خانه خالی در کشور داریم؛ داشتن ۵ تا ۶ درصد خانه‌های خالی در هر کشور طبیعی و یک نیاز است، اما ۱۰ درصد مقداری زیاد است.

وی بیان کرد:‌باید به سمت و سویی برویم که خانه خالی سوداگرانه در کشور وجود نداشته باشد، اگر هم خانه خالی وجود داشته باشد در مسیر اجاره یا فروش باشد، نه اینکه یک خانه سال‌های سال‌ها در راستای سوداگری خالی باشد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت:‌بنابراین باید ۵ تا ۶ درصد موجود واحد‌های مسکونی کشور در جهت مانور داده اجاره و مسیر فروش باید خالی باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی جزئیات اجرای طرح‌های تأمین مسکن به روش فروش اقساطی زمین و تأمین مسکن اجاره‌ای را تشریح کرد.

ببخشید شما حال تون خوبه
یا باید بپرسم حال خود من چطوره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار