کد خبر: 965586
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
داعش با انتشار دومین ویدئو از زمان سرنگونی خلافت خودخوانده در سوریه، ائتلاف امریکا و متحدان کرد آن در شرق سوریه را به حملات بیشتر تهدید کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پنتاگون گفته که داعش در حال احیای مجدد است، ولی فرماندهی عملیات مشترک عراق گزارش‌های پنتاگون را اغراق آمیز خوانده و گفته که تحرکات عناصر داعش در مناطق مرزی و بیابانی، بیشتر جنبه دفاعی دارد، نه هجومی.

پنتاگون چند روز قبل مدعی شد که بیش از ۱۴ هزار عنصر گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی مشترک بین عراق و سوریه حضور دارند و در مورد امکان قدرت گرفتن مجدد گروه داعش در سوریه هشدار داده است. خود داعش نیز روز یک شنبه در یک ویدئوی پخش شده در یکی از کانال‌های تلگرامی خود وعده داد حملات خود را علیه ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده و هم‌پیمانان کرد آن در سوریه تشدید می‌کند. در ویدئویی که روز یک شنبه منتشر شد این گروه خطاب به فرزندان خلافت داعش در شام، رقه، دمشق، ادلب و حلب گفت: آتش نبرد بین ما و آن‌ها روشن شده و شدت می‌یابد، ولی «یحیی رسول» فرمانده عملیات مشترک عراق به پایگاه خبری «المعلومه» گفته که در گزارش پنتاگون درباره حضور عناصر داعش در مناطق بیابانی و مرزی بین عراق و سوریه، شدیداً اغراق شده است. رسول تأکید کرد که فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره این گزارش ملاحظاتی دارد و این آمار نادرست است. وی تصریح کرد که «عناصر داعش که در این مناطق حضور دارند، بیش از ده‌ها نفر نیستند و [این عناصر]در قالب گروه‌های کوچک سه تا پنج نفره، پنهان شده‌اند». فرمانده عملیات مشترک عراق خاطرنشان کرد که تحرکات عناصر داعش در مناطق مرزی و بیابانی، بیشتر جنبه دفاعی دارد، نه هجومی. رسول همچنین اعلام کرد که در جریان سه مرحله از عملیات‌های اراده پیروزی، شمار زیادی از مقر‌ها و مخفیگاه‌های داعش منهدم شد و ده‌ها عنصر از این گروه تروریستی کشته شدند. وی تأکید کرد که عملیات اراده پیروزی، در قالب چند مرحله، تا زمان نابودی تمامی عناصر داعش و هسته‌های پنهان این گروه ادامه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار