کد خبر: 965078
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه مرکز رشد جهاد دانشگاهی از سال 93 در بدنه این نهاد انقلابی فعال است، گفت: در حال حاضر 16 شرکت فناوری در مرکز رشد جهاد دانشگاهی با 34 ایده فناورانه و 3 شرکت دانش‌‌ بنیان فعال است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهران اوچی اردبیل در آستانه 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با شرکت در 20 نمایشگاه‌های علمی و فناوری، چاپ 35 مقاله علمی با محتوای گیاهان دارویی، ثبت 10 مورد اختراع و ... یک فضای علمی جهادی را در اردبیل ایجاد کرده و در کنار آن موفق شدیم مجوز دو محصول گیاه دارویی را از وزارت بهداشت اخذ و در راستای تبدیل ایده‌های فناورانه به محصولات و تجاری‌سازی‌ آنها تلاش می‌کنیم.

وی توسعه گردشگری سلامت را از مهمترین هدفگذاری‌های استانی و ماموریت محول شده به جهاد دانشگاهی از سوی مسئولان استان اعلام کرد و گفت: ما در درمان ناباروری زوجین با پذیرش بیمارانی از کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان وارد عمل شدیم به طوری که با تجهیز این مرکز به پزشکان و متخصصان متبحر زنان و دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن در کاهش ناباروری گام‌های اساسی را در استان برداشتیم.

 وی از عقد تفاهمنامه و قرارداد همکاری با بنیاد برکت در راستی کمک مالی به زوجین نابارور روستایی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در راستای توسعه مرکز ناباروری قفقاز اقدامات مناسبی از سوی جهاد دانشگاهی عملیاتی شده که ما شاهد خروجی‌ مناسب و مثبت از این مجموعه در اردبیل هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در راستای رونق گردشگری سلامت و فعال شدن کارگروه این کمیته در جهاد دانشگاهی استان، طرحی جامع و توجیهی در ۲ فاز آماده شده که قطعا با اجرایی شدن آن بالغ بر 37 میلیارد تومان درآمد از این طریق وارد استان خواهد شد.

اوچی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با ورود عالمانه به حوزه تحقیقاتی، مطالعاتی و پژوهشی اقدامات برجسته‌ای را تاکنون انجام داده به طوری که با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هم اکنون جهاد دانشگاهی با 5 مرکز تخصصی آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در حوزه آموزش‌ فعال است.

وی با اشاره به اینکه 3 مرکز آموزشی در اردبیل، یک مرکز آموزشی در گرمی و یک مرکز آموزشی نیز در پارس‌آباد فعال است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 10 هزار و 133 نفر در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی شرکت کردند که این رقم در سال 94 قریب به 4 هزار و 978 نفر بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه در کنار آموزش‌ مدیریت دولتی و فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش کارکنان دولت نیز وارد شدیم، افزود: 23 طرح آموزشی را با ادارات منعقد کردیم که شامل قراردادهای کلان با اداراتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش، آب منطقه‌ای و ... است.

اوچی اردبیلی از واگذاری ماموریت برگزاری آزمون‌های استخدامی در اردبیل به جهاد دانشگاهی در دو سال اخیر خبر داد و گفت: ما در این راستا آزمون‌های استخدامی کشور را در اسفند سال گذشته برگزار کردیم و در چند روز آینده نیز شاهد برگزاری آزمون استخدامی آتش‌نشانی در جهاد دانشگاهی خواهیم بود.

وی به ایجاد زمینه‌های پژوهشی و فناوری در جهاد دانشگاهی اردبیل با اجرای طرح‌‌های مطالعاتی با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اردبیل اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در حوزه پژوهش در سال گذشته بالغ بر 27 کار مطالعاتی را انجام داده و در مجموع شاهد انجام 64 طرح مطالعاتی در این نهاد انقلابی بودیم.

 عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل فعالیت دانشگاه علمی – کاربردی استان اردبیل را نیز یادآور شد و بیان کرد: ما موفق شدیم با اخذ 12 کدرشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و در رشته‌هایی نظیر مدیریت کسب و کار، رشته‌های گیاهان دارویی، مددکاری و اورژانس اجتماعی دانشجو پذیرش کنیم و در کنار آن علیرغم کاهش جمعیت سایر دانشگاه‌ها ما علاوه بر حفظ تعداد دانشجویان ورودی‌های هر دو مقطع را نیز افزایش دادیم.

 اوچی اردبیلی گفت: در حالی که در سال‌های گذشته دانشگاه علمی – کاربردی اردبیل با 100 مترمربع فضای آموزشی فعال بود ذاما این رقم در حال حاضر به 1 هزار و 120 متر فضای ملکی ارتقا یافته و ما قادر هستیم سایت‌های کامپیوتری، امکانات VIP، سالن‌های ورزشی و .... را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر