کد خبر: 964799
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
اصلاح‌طلبان به عملکرد فراکسیون امید انتقادات زیادی در این سه سال داشتند و بسیاری از این انتقادات مستقیماً متوجه ریاست فراکسیون مذکور یعنی محمدرضا عارف می‌شد. برخی هم این میان طوری موضع می‌گرفتند که روشن بود پیش از این هم با عارف مخالف بوده‌اند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سعید حجاریان در مصاحبه‌ای که با روزنامه سازندگی داشته، فراکسیون امید در مجلس را بدون لیدر خوانده است. او در این مصاحبه با بیان نکاتی برای آنکه اصلاح‌طلبان بتوانند کرسی‌های بیشتری در مجلس کسب کنند، تأکید می‌کند که «همچنین باید اضافه کنم، ما اگر صد نفر نماینده به مجلس بفرستیم، اما لیدر نداشته باشند، به هر طرفی می‌لغزند و هزینه ایجاد می‌کنند. فراکسیون امید به چنین وضعیتی دچار شد بنابراین می‌بینیم استراتژی دقیق ندارد و مواضعش ناهمگون و رأی‌هایش غیرشفاف است. اما در مقابل، رادیکال‌های مجلس مدیر دارند.»
کلیپ تصویری این گزارش را اینجا ببینید.
 
 
 

اصلاح‌طلبان به عملکرد فراکسیون امید انتقادات زیادی در این سه سال داشتند و بسیاری از این انتقادات مستقیماً متوجه ریاست فراکسیون مذکور یعنی محمدرضا عارف می‌شد. برخی هم این میان طوری موضع می‌گرفتند که روشن بود پیش از این هم با عارف مخالف بوده‌اند. از جمله اخیراً شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت در گفت‌وگویی با توانمند ندانستن عارف برای لیدری و رهبری در مجلس ضمن رد اصلاح طلب بودن عارف گفته بود «دکتر عارف هنوز هم یک چهره سیاسی نیست. آقای دکتر عارف یک آدم تکنوکرات وفادار به نظام است که به دلیل اینکه آقای خاتمی از ایشان برای کار در دولت خود دعوت کرد در جرگه اصلاح‌طلبان قرار گرفت. والا قبل از دولت اصلاحات ایشان در زمره جناح چپ که تبار اصلاح‌طلبان حساب می‌شود، نبود. دکتر عارف که اکنون رئیس فراکسیون امید مجلس است دارای این حد از توانمندی است. ایشان بیشتر به درد کار اجرایی در دولت می‌خورد تا نمایندگی مجلس. بنابراین در مجلس دهم شاهد حضور یک عنصر رهبری کننده نیستیم...»
 
یا عباس عبدی که گفته بود: «آقای عارف در انتخابات ۹۲ خودش آمده بود و فکر می‌کرد که می‌آید و این‌ها هم حمایت می‌کنند. هیچ‌کس به آقای عارف نگفته بود که نامزد شود. البته حقش بود که نامزد شود و هر کسی این حق را دارد، ولی اصلاح‌طلبان به کسی نگفته بودند که برود نامزد شود و از او حمایت کنند.»
 
 
 

علی صوفی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم اخیراً در پاسخ به این پرسش که آیا محمدرضا عارف به دلیل مدیریت ضعیف در فراکسیون امید و همچنین مجلس متحمل پرداخت هزینه در انتخابات پیش رو خواهد شد یا خیر، عارف را تهدید به دادن هزینه در انتخابات امسال کرد و گفت: «عارف قطعاً هزینه مدیریت ضعیف در فراکسیون امید و ناکارآمدی در مجلس دهم را پرداخت خواهد کرد.» وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها می‌گویند نباید انتظار بیشتر از عارف داشتیم، چون چند پیاده‌نظام را با وی به مجلس فرستادیم، گفته: «خیر، این قابل قبول نیست، چرا که آقای عارف رأی اول تهران بود و به عنوان کسی که کاندیدای ریاست جمهوری شد، اعتبار و سرمایه اجتماعی پیدا کرد و باید فعال‌تر می‌بود.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
1
منظور همان عارف ساکت است؟؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار