کد خبر: 964476
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
بانوی جودوکار ایران که با کسب اولین مدال نقره بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه تاریخ سازی کرد، گفت: چندین سال است که به دنبال طلایی کردن رنگ مدال هستم، ولی این نقره برایم خیلی باارزش است، چون آن را با جنگیدن بدست آوردم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مریم بربط بانوی جودوکار ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه اولین مدال نقره بانوان ایران را به دست آورد و تاریخ ساز شد. او که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در این رشته آغاز کرده است، سابقه کسب چندین مدال در مسابقات مختلف را دارد. بربط علاوه بر مدال نقره تاریخی جوانان آسیا و اقیانوسیه، نقره قهرمانی نوجوانان آسیا، دو برنز قهرمانی جوانان آسیا و برنز کاپ آزاد را هم در کارنامه دارد. این جودوکار ۲۰ ساله آخرین دوره حضور خود در رده جوانان را به پایان رساند و از این به بعد باید با جودوکاران بزرگسال مبارزه کند.

بربط در گفتگو با ایسنا به مسابقات آسیایی جوانان اشاره و بیان کرد: این مسابقات سالی یک بار با حضور خوب‌های آسیا برگزار می‌شود. همه جودوکاران حاضر قوی هستند و با هم در کمپ‌های مشترک تمرین می‌کنند، اما ما به دلیل مشکلات مالی قادر به شرکت در این کمپ نیستیم.

او در مورد مدال‌هایی که در مسابقات مختلف کسب کرده است گفت: مدال نقره نوجوانان دختر آسیا را در شرایطی گرفتم که در شرق آسیا هیچکس نقره نداشت. علاوه بر این دو برنز قهرمانی آسیا در بخش جوانان و یک برنز کاپ آزاد هم دارم و امسال اولین کسی بودم که در بخش جوانان آسیا نقره می‌گیرد.

در فینال بهتر بودم

بربط به رقبای خود درمسابقات آسیایی اشاره و بیان کرد: در اولین و دومین مسابقه حریفانی از هند و چین تایپه را ضربه فنی کردم. درفینال برابر حریف قزاقستانی که رنکینگ ۸ جهان و مدال‌های زیادی داشت قرار گرفتم و با وجود اینکه خیلی خوب جنگیدم و بهتر از حریف بودم، ولی متاسفانه نتوانستم برنده میدان باشم.

این جودوکار درمورد تلاش برای کسب طلا گفت: چندین سال است که به دنبال طلایی کردن رنگ مدال هستم، اما این نقره برایم خیلی باارزش است، چون آن را با جنگیدن به دست آوردم. علاوه بر این همه کسانی که مسابقه‌ام را دیدند از فدراسیون گرفته تا مربیان و دوستانم همگی از من تشکر کردند، چون دیدند که هر چه در توانم بود را بکار گرفتم.

او با بیان اینکه جودو رشته سختی است ادامه داد: حریفانمان با مرد هم تمرین می‌کنند و سطح تمرینی‌شان بالاتر از ایران است به همین دلیل قهرمانان کمی در بخش بانوان داریم. تقریبا سه تا چهار بانوی ایرانی موفق به کسب برنز این مسابقات شده‌اند.

بربط افزود: تا سال گذشته رنکینگ جهانی ام با سه برنز و یک نقره به ۸ جوانان رسید، اما به خاطر اینکه در یک سال اخیر در هیچ مسابقه و کاپ آزادی شرکت نکردم به رتبه ۵۰ سقوط کردم.

در رده بزرگسالان همه تلاشم را می‌کنم

بانوی جودوکار ایران در مورد حضور در مسابقات بزرگسالان گفت: امسال در مسابقات آسیایی بزرگسالان شرکت کردم که سطح خیلی بالایی داشت و دروغ است که بگویم در این رده هم مثل دو رده قبل مدال می‌گیرم، اما همه تلاشم را می‌کنم.

او بیان کرد: اولین مسابقه ام در رده بزرگسالان با نماینده ژاپن و نفر اول جهان بود، اما خیلی خوب کار کردم و اجازه ندادم در سرپا از من امتیاز بگیرد. نمی‌دانم در بخش بزرگسالان چگونه کار کنم، اما تلاش می‌کنم و به خاطر کشورم و بانوان جودوکار ایران هر چه در توان دارم را به کار می‌گیرم
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار