کد خبر: 964419
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل:
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم پنل‌های خورشیدی رایگان به عنوان نمونه و الگو در بین جامعه عشایری که از توان مالی کمتری برخوردار هستند توزیع شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، معرفت آذری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد 9 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری با عضویت 218 نفر در سال 98 برای کمک به اشتغال زنان عشایری تاسیس شده است و تلاش و جدیت بر توسعه و رونق فعالیت‌های این صندوق‌هاست.

وی بیان کرد: تعداد 15 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در مناطق عشایرنشین استان با عضویت 345 نفر از زنان عشایری در زمینه‌های صنایع دستی، دامداری، گیاهان دارویی، پرورش بوقلمون، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبور عسل و ساخت آلاچیق عشایری فعالیت دارند.

آذری گفت: اداره کل امور عشایر استان اردبیل امسال تعداد 10 صندوق را برای دریافت تسهیلات کم بهره برای هر صندوق به مبلغ 400 میلیون ریال  به صندوق کارآفرینی امید معرفی و برای نماینده این صندوق‌ها افتتاح حساب شده تا مراحل دریافت تسهیلات انجام شود.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل افزود: هدف از تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری توانمندسازی آنان از طریق فراهم آوردن زمینه مشارکت گروهی و تجهیز پس‌اندازهای خرد خانوارهای عشایری به منظور ایجاد خوداتکایی، بهبود اقتصاد عشایر و اشتغالزایی است.

وی تصریح کرد: در کنار این، طرح پرورش گوسفند داشتی برای زنان سرپرست خانوار عشایری اجرا شده است  و تعداد 45 راس گوسفند و بره به پنج خانوار عشایری به صورت امانی تحویل داده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر