کد خبر: 964230
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
شیوا نوروزی
تعیین تکلیف مدیریت فدراسیون‌ها وظیفه وزارت ورزش است و بر اساس قانون هم این وزارتخانه باید مجامع انتخاباتی را در موعد مقرر و بر اساس قوانین موجود برگزار کند، اما به دلایلی نامعلوم چند فدراسیون مهم مدت‌ها در بلاتکلیفی مدیریتی بسر می‌برند و پیگیری رسانه‌ها در این خصوص نیز از سوی آقای وزیر حاشیه‌سازی تلقی می‌شود!
در پیش بودن بازی‌های المپیک و اهمیت زیاد کسب سهمیه این بازی‌ها دو فاکتور مهم به شمار می‌رود. اصولاً کشور‌ها و تیم‌های مدعی برای موفقیت در این رویداد مهم هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند. لازمه رسیدن به موفقیت در وهله نخست ثبات مدیریتی و روشن بودن برنامه‌هاست که متأسفانه در ورزش ما توجه چندانی به آن نمی‌شود. مبهم بودن آینده مدیریتی فدراسیون‌ها از جمله مسائلی است که در ماه‌های اخیر بار‌ها از سوی رسانه‌ها و همچنین کارشناسان مطرح و به معایب این بلاتکلیفی‌ها اشاره شده است. از آنجا که معمولاً مسئولان ورزش تاب انتقاد و شنیدن حرف حق را ندارند، این‌بار نیز به دلسوزی‌ها و هشدار‌ها انگ حاشیه‌سازی زده شد تا شاید از این طریق ضعف مدیریتی آقایان و کم‌کاری‌هایشان کمرنگ‌تر جلوه کند.
مسعود سلطانی‌فر پس از مدت‌ها سری به اردوی دو تیم از تیم‌های المپیکی زد تا از نزدیک شرایط ملی‌پوشان را بررسی کند. آقای وزیر وقتی در اردوی تیم ملی قایقرانی در جمع خبرنگاران حاضر شد در پاسخ به سؤالی در مورد تغییر زمان ثبت‌نام انتخابات فدراسیون والیبال واکنشی غیرمنطقی داشت: «اگر خبرنگار‌ها حواشی ایجاد نکنند تغییر زمان ثبت‌نام والیبال هیچ حاشیه‌ای ایجاد نکرده است!»
خبرنگاران دقیقاً چه حاشیه‌ای ایجاد کرده‌اند؟ آقای وزیر، شمایی که به راحتی رسانه‌ها و خبرنگارانشان را به حاشیه‌سازی متهم می‌کنید لطفاً منظورتان را دقیق و مستند بیان کنید.
اینکه شما، معاونان، مشاوران و همکارانتان در وزارتخانه ورزش نگرانی نسبت به رشته‌های المپیکی ندارید، دلیل نمی‌شود که ما نیز بی‌خیالی پیشه کنیم و چشم‌مان را روی واقعیت‌ها ببندیم. رشته‌هایی که رئیس دارند و تکلیف مدیریت فدراسیونشان مشخص است، حال و روز خوبی ندارند و ورزشکاران دلشان از شرایط موجود خون است. حالا وای به رشته‌ای که ماه‌هاست با سرپرست اداره شده و اتفاقاً مدت زمان آقای سرپرست هم به پایان رسیده است.
وزیر ورزش در ادامه صحبت‌هایش استدلالی را برای تعویق زمان ثبت‌نام از کاندیدا‌های انتخابات والیبال بیان کرده و آن هم در پیش بودن مسابقات نوجوانان جهان و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک است. واقعاً جالب است از زمانی که حکم سرپرستی برای داوری صادر شد، بهانه‌هایی از جمله حساس بودن شرایط تیم ملی، لیگ ملت‌ها، انتخابی المپیک و ... مطرح شد. با این رویه‌ای که آقایان در پیش گرفته‌اند، حالا حالا‌ها نباید منتظر انتخابات فدراسیون والیبال باشیم، چراکه ترافیک سنگین رقابت‌ها همچنان ادامه دارد.
در صورتی که همه می‌دانیم ثبات مدیریتی و روشن بودن آینده تا چه اندازه می‌تواند در محقق شدن اهداف تأثیرگذار باشد. جای تعجب است که وزیر ترجیح می‌دهد یک فدراسیون موفق کماکان با سرپرست اداره شود. انتظار نداشته باشید رسانه‌ها در مقابل چنین تفکرات و اتهام‌زنی‌هایی ساکت بمانند و بی‌توجه از کنار اتفاقات پشت پرده رد شوند. اگر از ماه‌ها پیش که ضیایی به خاطر بحث بازنشستگی صندلی ریاست را به اجبار ترک کرد برای برگزاری مجمع انتخاباتی تلاش می‌شد قطعاً امروز رئیس جدید می‌توانست برنامه‌هایش را پیاده کند. ضمن اینکه خیال ملی‌پوشان و مربیان نیز از آینده والیبال راحت می‌شد.
شکی نیست که به تعویق افتادن زمان ثبت‌نام کاندیدا‌ها قطعاً علت یا علل دیگری داشته، چراکه برنامه رقابت‌های نوجوانان جهان و سهمیه المپیک از یک سال قبل یا شاید هم بیشتر مشخص شده بود. با این حساب آقای وزیر بهتر است برای متهم کردن خبرنگاران به حاشیه‌سازی و به تعویق افتادن زمان ثبت‌نام بهانه‌های دیگری پیدا کند. بلاتکلیفی فدراسیون و حمایت مسئولان از این شرایط آینده والیبال ایران را به خطر می‌اندازد که امیدواریم هرچه زودتر این بلاتکلیفی به پایان برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار