کد خبر: 964161
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر این ضرورت گفت: برای جلوگیری از بیماری‌های واگیر و پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان کشتارگاه‌های سنتی در استان ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مسعود امامی یگانه در جلسه کمیته استانی هماهنگی امور کشتارگاه‌ها اظهار کرد: ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی و ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی جدید در گرمی و مشگین‌شهر آغاز شده و در سایر شهرها نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با سازمان دامپزشکی، ایجاد سامانه مناسب برای کاهش تصدی‌گری دولت و شهرداری‌ها و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه کشتار دام امری ضروری است.

امامی یگانه با بیان اینکه ضوابط سازمان دامپزشکی می‌بایست در تمامی مراحل، اعم از کشتار، نگهداری، حمل و نقل و ارائه گوشت سالم به مردم انجام شود، اضافه کرد: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی می‌بایست با اقدامات فرهنگی مردم را نسبت به خطرات ناشی از کشتارهای سنتی آگاه سازند.

معاون استاندار اردبیل همچنین با اشاره به وضعیت پسماند در شهرها و روستاهای استان گفت: موضوع تفکیک از مبداء و تولید سوخت از زباله در دستور کار تعدادی از شهرداری‌های استان قرار گرفته اما می‌بایست این مهم بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

امامی یگانه افزود: مهم‌ترین راهکار برای داشتن شهری زیبا و عاری از آلودگی، ارتقای فرهنگ عمومی است که لازمه آن، توجه بیش از پیش به این موضوع، توسط دستگاه‌های ذیربط و سازمان‌های مردم نهاد است که نگهداری مناسب و صیانت فضای بیرون از خانه و محیط زیست نیز برای همه ما ارزشمند تلقی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر