کد خبر: 964101
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
نامه حزب ندای ایرانیان به معاون اول رئیس جمهور
حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد با شعار ممکن نیست، تصریح کرده است: کارنامه شش‌ساله شما در مبارزه با فساد زیر ذره‌بین قرارگرفته و دو سال دیگر محل ارزیابی قرار خواهد گرفت و باید در قبالش پاسخگو باشید
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، در نامه حزب ندای ایران که به بهانه خصوصی‌سازی نوشته شده آمده است: در یاد داریم که رئیس‌جمهور در یکی از کنفرانس‌های خبری خود در سال ۹۲ اعلام کردند که اگر نمی‌توانیم خصولتی‌ها را به صورت منطقی به اقتصاد بازگردانیم، از واگذاری‌های شبهه‌دار جلوگیری خواهیم کرد، اما گزارش‌های نمایندگان مجلس، دستگاه‌های نظارتی، رسانه‌ها و نهاد‌های مردمی نشان می‌دهد که از قضا سرکنگبین صفرا فزود! و در دولتی که یک حقوقدان در رأس آن قرار دارد توجه چندانی به تخلفات این سازمان، صورت نمی‌گیرد.
در بخش دیگری از این نامه خطاب به جهانگیری تصریح شده است: جنابعالی به‌عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیش از هر شخصی در دولت در سخنرانی‌ها بر لزوم مبارزه با فساد تأکید کردید و بار‌ها و بار‌ها بر شکاف ایجادشده بین دولت و ملت بر اثر فساد تأکید کرده‌اید، اما عدم اقدام عملی و عدم توجه به هشدار‌ها از سوی نمایندگان مجلس، مقامات قضایی، سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی را که دغدغه مقابله با فساد دارند، برخی شبهات را در اذهان عمومی به وجود آورده که چرا نماینده اصلاح‌طلبان در دولت صراحتاً در ارتباط با این هشدار‌ها اعلام موضع نمی‌کند و دولت مدعی مبارزه با فساد، دست به اقدام عزل مدیران متخلف سازمان خصوصی‌سازی نمی‌زند؟! این سؤال مطرح است که چگونه مسئولان سازمان خصوصی‌سازی با وجود تخلفات متعدد ابراز شده در این سازمان همچنان در این منصب گماشته شده‌اند؟
این نامه می‌افزاید: بر اساس اخبار منتشرشده سال ۹۸ سالی حساس برای خصوصی‌سازی است و بیش از ۶۰۰ بنگاه دولتی در صف خصوصی‌سازی قرار دارند. اکنون‌که این حجم و اندازه نسبت به عملکرد مدیران سازمان خصوصی‌سازی نقد و شبهه وجود دارد درخواست داریم پیش از واگذاری ۶۰۰ بنگاه دولتی به تخلفات سازمان خصوصی‌سازی رسیدگی کنید و جلوی فاجعه بزرگ در خصوصی‌سازی را بگیرید. حال که دستگاه قضا در حال رسیدگی به تخلفات مسئولان سازمان خصوصی‌سازی است، شایسته است با تغییر مدیران این سازمان، از افرادی کارآمد، پاک، دارای سلامت اقتصادی و شجاع در مدیریت پروژه عظیم خصوصی‌سازی کشور استفاده گردد. در پایان آمده است: اگر فردا روزی اثبات شود که رئیس‌جمهور روحانی و اسحاق جهانگیری در این ارتباط کوتاهی کرده‌اند، شخصاً پاسخگو خواهید بود؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار