کد خبر: 963946
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت:
امریکایی‌ها و انگلیس در منطقه و خلیج فارس آتش افروزی می‌کنند و می‌خواهند این طور وانمود کنند که امنیت تنگه هرمز و کنترل جابه‌جایی شناور‌ها را در اختیار خود بگیرند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش مهر، محسن رضایی عصر دیروز در دیدار سونگ تائو، وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین گفت: از همکاری‌های حزب حاکم چین با مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر می‌کنیم. دیدگاه‌های شما خیلی صریح و دوستانه بود. سفر شما از نظر تاریخچه روابط ایران و چین و نیز اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار مهم است.
وی گفت: ما در منطقه انرژی جهان زندگی می‌کنیم. هرگونه نا امنی و آتش جنگ در منطقه ما به اقتصاد و صلح وامنیت جهان ضربه می‌زند. امریکایی‌ها و انگلیس مرتباً در منطقه و اخیراً در خلیج فارس آتش‌افروزی می‌کنند و می‌خواهند این طور وانمود کنند که امنیت تنگه هرمز و کنترل جابه‌جایی شناور‌ها را در اختیار خود بگیرند. البته ما نمی‌گذاریم چنین اتفاقی بیفتد، اما به همکاری دوستان‌مان در چین چشم دوخته‌ایم. امریکایی‌ها می‌خواهند درگیری و تنش را افزایش دهند. ما به‌دنبال جنگ نیستیم، ولی از خود دفاع می‌کنیم. امنیت خلیج فارس امنیت ماست و مجبور هستیم به تعرضات و نا‌امنی‌های آن‌ها پاسخ دهیم تا امنیت حفظ شود. ما خواستار حمل و نقل آزاد و حفظ امنیت در خلیج فارس هستیم.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: امریکایی‌ها داعش را تشکیل و تقویت کردند که تا نزدیکی بغداد پیش بیایند و می‌خواستند حکومتی را در سوریه و عراق برپا کنند و تمام منطقه را وارد درگیری کنند و اسرائیل دومی درست کنند. نیرو‌های داعش در دمشق هم پیشروی کردند، دولت سوریه از ما درخواست کمک کرد. ما به هیچ کشوری لشکر نفرستادیم، ولی مستشاران ما رفتند و به دولت عراق و سوریه کمک کردند. آقای ترامپ اعتراف کرد که داعش را خانم کلینتون تشکیل داد. آن‌ها به دنبال آتش‌افروزی در منطقه بودند. اول در عراق و سوریه، بعد یمن و حالا در خلیج فارس. رضایی با اشاره به طرح‌های توسعه همکاری بین کشور‌های منطقه افزود: ما مدت‌ها به کمربند طلایی در منطقه آسیای جنوب غربی فکر می‌کردیم. این کمربند مرز چین را به دریای مدیترانه وصل می‌کند. کریدور ایران در برنامه یک کمربند یک راه، نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد و باید در نظر گرفته شود. سابقه همکاری‌های تمدن ایران و چین بسیار تاریخی‌تر از روابط شما با کشور‌های دیگر است.
در این دیدار سونگ تائو، وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین گفت: می‌دانیم که مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقش مهمی در سیاستگذاری و حکمرانی در ایران ایفا می‌کند. وزارت بین‌الملل حزب حاکم چین، وظیفه خود می‌بیند که روابط خود را با کشور‌ها و نهاد‌های مختلف سیاسی در کشور‌های مختلف گسترش دهد و ملاحظات و دیدگاه‌های دوستان‌مان را به حاکمان چین منتقل کنند. نهاد‌های سیاستگذاری در کشور‌های مختلف نقش مهمی در هدایت روابط بین‌الملل دارند. بعد از برقراری ارتباط ما با مجمع، میزبان ۱۱ هیئت از ایران بودیم و پنج سفر از سوی هیئت‌های عالی‌رتبه به ایران داشته‌ایم که در ارتقای روابط بسیار اهمیت دارد. سونگ تائو افزود: سفر این هیئت به منظور تقویت هماهنگی‌های راهبردی و تبادل نظر میان دو کشور مربوط است و مایل هستیم که در کنار هم با چالش‌ها و مشکلات مقابله کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار