کد خبر: 963826
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با هشدار نسبت به هزینه‌های میلیاردی برای ورود به مجلس، گفت: حفظ مصالح ملی و امنیت منطقه خلیج فارس که مطالبه‌ای جهانی است، اولویت ایران در این منطقه هست و اجازه نمی‌دهد حضور متکبرانه دیگران آن را خدشه‌دار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  در خطبه اول نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) تبریز با تاکید بر اینکه امنیت تنگه هرمز خط قرمز ایران است، اظهار داشت: ملت ایران با حمایت قاطع از اقدام قانونی و به موقع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفتکش متخلف انگلیسی به دنیا اعلام می‌کند هرگونه اقدام متکبرانه، تحریک‌کننده و خارج از قوانین بین‌المللی در دریای خلیج فارس و تنگه هرمز از سوی مستکبران جهانی پاسخی قاطع به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: حفظ مصالح ملی و امنیت منطقه خلیج فارس که مطالبه‌ای جهانی است، اولویت ایران در این منطقه هست و اجازه نمی‌دهد حضور متکبرانه دیگران آن را خدشه‌دار کند.
 

مردم منتظر اقدام‌های عملی برای حل مشکلات اقتصادی هستند

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود به دستور مقام معظم رهبری برای تنظیم بازار و رفاه بیشتر مردم اشاره کرد و گفت: ایشان به رئیس جمهور و مجموعه دولت دستور دادند در خصوص تنظیم بازار  تلاش مجدانه‌ای انجام شود تا شاهد رفاه بیشتر مردم باشیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی امسال هم مشکلات کشور را همچنان مشکلات اقتصادی دانستند و با اشاره به افزایش مشکلات معیشتی مردم در ماه‌های اخیر فرمودند؛ بیشتر مشکلات اقتصادی مربوط به مدیریت‌های نارسا در این زمینه بوده و حتما باید، جبران شود البته برنامه و تدابیری هم اندیشیده شود و مردم آثار آن را ببینند.
 

هشدار نسبت به هزینه‌های میلیاردی برای ورود به مجلس/ خدمت به مردم هزینه میلیاردی لازم ندارد

آل‌هاشم نسبت به هزینه‌های میلیاردی تبلیغات برخی افراد  برای ورود به مجلس هشدار داد و خاطرنشان ساخت: مردم عزیز دقت کنند در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ایم و به افرادی که برای تبلیغات انتخابات هزینه میلیاردی می‌کنند رای ندهند، چون کسی نیست به آنها بگویید در طول چهار سال در مجلس حقوق نماینده چقدر است که این همه تبلیغات میلیاردی می‌کنید.

وی ادامه داد: مردم حواسشان جمع باشد، افرادی که غیره رویه و غیرمعمول تبلیغات خواهند کرد به این‌گونه افراد به هیچ‌وجه رای ندهند، به خاطر اینکه برای خدمت به مردم می‌روند، چرا که برای خدمت به مردم هزینه میلیاردی لازم نیست، باید نمایندگان مردم طوری باشند که مردم از آنها خواهش کنند که نماینده آنان باشد نه اینکه هزینه میلیاردی کند تا نماینده مردم باشد.

خطیب جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد ان‌شاءالله در استان آذربایجان‌شرقی چنین افرادی نباشند اما باید مردم دقت لازم را بکنند که اگر چنین هزینه‌هایی در انتخابات و قبل از آن انجام گرفت مردم به وظیفه خود عمل کنند و به این افراد رای ندهند.
 

فهم ریشه‌ای مفهوم متعالی ولایت حلال تمام مشکلات است

خطیب جمعه تبریز  با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور در سال ۵۸ اظهار داشت: یکی از مباحث بسیار مهم در برگزاری نماز جمعه رابطه و نسبت امامت جمعه و مفهوم متعالی ولایت است.

امام جمعه تبریز افزود: مفهوم ولایت از متعالی‌ترین آموزه‌های قرآنی فرهنگ ناب اسلام است اما فهم ریشه‌ای آن در بین امت اسلامی مغفول واقع شده است.

آل‌هاشم تاکید کرد: فهم ریشه‌ای مفهوم متعالی ولایت حلال تمام مشکلات است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه برای بازشناسی مفهوم متعالی ولایت باید جامعه اسلامی باز تعریف شود، گفت: در جامعه اسلامی باید قوانین الهی باشد و همه مسائل اجتماعی، اقتصاد، حقوق باید براساس موازین الهی و اسلامی باشد و انسانیت محور همه فعالیت‌ها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سالروز ورود مقام عظمای ولایت به تبریز در سال 72 را  گرامیداشت و یادآور شد: دقیقا 26 سال از تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به تبریز می‌گذرد آقا و رهبرا چه می‌شود یک بار دیگر به تبریز بیاید و چشم ملت آذربایجان را روشنکنید.
 

تقوای زبان دشوارتر از همه تقواهاست 

وی با دعوت به تقوای الهی مخصوصا تقوای زبان که از سخت‌ترین نوع تقوا است، اذعان  داشت: تقوای زبان از همه تقواها دشوارتر است و همه مسائل به آن بر می‌گردد پس بیاید به درست حرف‌زدن و گفتن هر چند هم به ضررمان باشد عادت کنیم.
 

صرفه جویی در مصرف آب واجب و ضروری است

امام جمعه تبریز با اشاره به مطرح شدن کمبود، افت فشار و قطع  آب در برخی مناطق تبریز به ویژه در شهر تبریز از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

آل‌‌هاشم اظهار امیدواری کرد که ساماندهی دستفروشان در تبریز هر ‌چه سریع‌تر با همکاری دستفروشان به نتیجه مثبت برسد.

وی با اشاره به روز صدا و سیما خواستار حمایت دولت از صدا و سیما شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر