کد خبر: 963560
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کارشناس اکوتوریسم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری
کارشناس اکوتوریسم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۳۴ مجور اقامتگاه بوم‌گردی در این استان صادر شده است.

مرتضی محمدیان دهکردی عصر چهارشنبه در آئین بهره برداری از اقامتگاه بوم‌گردی "وارگه بختیاری" روستای تاریخی بارده شهرستان بن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد ۱۷ اقامتگاه فعال و بقیه در مرحله مرمت و یا بهسازی قرار دارد.

وی افزود: برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی روستای تاریخی بارده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که از این مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و ۳۰۰ میلیون ریال از محل آورده متقاضی بخش خصوصی تأمین شد که به صورت سنتی طراحی شده است و حدود ۴۰۰ متر مربع وسعت دارد.

محمدیان دهکردی تاکید کرد: حفظ و صیانت از از فرهنگ، سنت‌ها، آداب و رسوم، معماری ساختمان‌های قدیمی و القای حس نوستالژیک بین مردم و همچنین اجرای طرح‌های گردشگری همراه با طبیعت براساس اصول پایداری زیست محیطی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

اقامتگاه بوم‌گردی به مرکزی برای سکونت گردشگران داخلی و خارجی با هدف معرفی ساختار بومی خدمات، تولیدات محلی، صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، ساختار محیطی بوم‌گرا، نوع مالکیت، روش مدیریت خانوادگی و مشارکت جوامع کوچک اطلاق می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر