کد خبر: 963434
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
دکترمحمد صنعتی، عضو هیئت علمی گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی تهران برنده جایزه جهانی «خدمات فوق‌العاده شایان تقدیر به روانکاوی» شد.
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین: اکنون ۲۸ سال است که این جایزه ارزشمند به پژوهشگران ممتاز و اساتید برجسته روانپزشکی در جهان اهدا می‌شود که امسال برای نخستین بار این جایزه نصیب یک استاد برجسته ایرانی شده است.
جالب اینکه مرور اسامی کشور‌هایی که مفتخر به دریافت این جایزه شده‌اند، نشان می‌دهد که در این ۲۸ سال فقط سه بار این جایزه نصیب دانشمندان غرب آسیا شده است. در واقع دکتر صنعتی سومین فرد در این مدت است که جایزه را به منطقه ما آورده است.
روز گذشته محمد صنعتی، روانکاو، روانپزشک و منتقد ادبی کشورمان برای دریافت جایزه انجمن بین‌المللی روانکاوی (IPA) به لندن سفر کرد. جایزه «خدمات فوق‌العاده شایان‌تقدیر به روانکاوی» به سبب وقف زندگی حرفه‌ای در راه اعتلای اندیشه روانکاوانه در بستر فردی و گروهی در ایران، به محمد صنعتی اهدا می‌شود. «ویرجینیا اونگار» ریاست انجمن بین‌المللی روانکاوی (IPA) که توسط محققان دانشگاه وین اتریش پایه‌گذاری شده، اعلام کرده است که هیئت‌رئیسه این انجمن، نظر به پیشنهاد کارگروه اعطای جوایزش، تصمیم گرفته تا جایزه «خدمات فوق‌العاده شایان تقدیر به روانکاوی» را به محمد صنعتی، روانپزشک کشورمان اهدا کند. این جایزه توسط رئیس انجمن، اعلان و همراه با مدال و گواهینامه اهدا می‌شود.
این جایزه به پاس خدمات درخور ستایش و استثنایی به دانش یا حرفه روانکاوی از جمله پیشبرد روانکاوی در جامعه‌ای گسترده‌تر و به شخصیت‌هایی اعطا می‌شود که در انجمن بین‌المللی روانکاوی عضویت ندارند. امسال هم محمد صنعتی به سبب وقف زندگی حرفه‌ای خود برای اعتلای اندیشه روانکاوانه در بستر فردی و گروهی در ایران، برای دریافت این جایزه پیشنهاد شده است. این جایزه طی جلسه کاری انجمن بین‌المللی روانکاوی در گردهمایی پیش‌رو که در شهر لندن در کشور انگلستان برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد. این جلسه پنج‌شنبه سوم مرداد، در مرکز QEII (محل برگزاری جلسات پژوهشی روانکاوی) برگزار خواهد شد. انجمن جهانی روانکاوی قدمتی نزدیک به یک قرن دارد و از سوی دانشگاه وین پایه‌ریزی شده است. این انجمن با داشتن بیش از هزار و ۵۰۰ عضو در سراسر جهان، بزرگ‌ترین ساختار سازمانی در جهان است که به تعلیم و تربیت روانکاو در جهت‌گیری روانپزشکی مدرن اختصاص داده شده است. جایزه خدمات فوق‌العاده شایان تقدیر به روانکاوی هم توسط ژک الن میلر در بوینوس آیرس در تاریخ ۳ ژانویه ۱۹۹۲ طراحی و پس از دو سال بررسی در زمینه چگونگی اهدای آن، به اساتید برجسته جهانی اهدا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار