کد خبر: 963131
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶
نگاهی به تأکید فدراسیون فوتبال بر ممنوعیت برگزاری لیگ برتر تا فراهم شدن زیرساخت‌های ورزشگاه‌ها
مســـئولان فدراســیون فوتبال با درس گرفتن از تجربیات تلخ جنجال‌های فصل گذشته با تأکید بر اینکه امنیت استادیوم‌ها، اولویت اصلی برگزاری مسابقات است، بر برگزار نشدن لیگ برتر تا فراهم شدن زیرساخت‌های امنیتی و الکترونیکی ورزشگاه اصرار دارند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مرداد هر سال، شمارش معکوس اهالی فوتبال برای آغاز لیگ برتر شروع می‌شود تا دوباره هیجان به خانه فوتبالی‌ها برگردد. امسال، اما شرایط فرق می‌کند، در حالی مرداد از امروز شروع می‌شود که هواداران فوتبال باید مدتی دندان روی جگر بگذارند و به این زودی‌ها منتظر شروع لیگ برتر فوتبال نباشند. اتفاقات تلخ فصل گذشته ورزشگاه‌ها سبب شده مسئولان فدراسیون فوتبال محکم پای مجهز شدن ورزشگاه‌ها بایستند و از این موضع خود کوتاه نیایند، طوری که تهدید کرده‌اند تا استادیوم‌ها آماده نشود، لیگ برتر بی‌لیگ برتر.

لیگ تعطیل تا اطلاع ثانوی!
اواخر خرداد وقتی مهدی تاج تهدید کرد با این وضعیت ورزشگاه‌ها، لیگ را برگزار نمی‌کند، کمتر کسی ادعای رئیس فدراسیون فوتبال را جدی گرفت. تاج، اما معتقد بود شرایط استادیوم‌ها اجازه هر آشوب و جنجالی را می‌دهد و باید ایراداتی مانند نصب گیت الکترونیکی، دوربین‌ها، شماره‌گذاری صندلی و بلیت‌فروشی الکترونیکی برطرف شود تا او زیر نامه تاریخ شروع لیگ برتر را امضا کند. یک و ماه نیم پس از تهدید مهدی تاج، برخلاف پیش‌بینی‌ها رئیس فدراسیون فوتبال پای تهدیدش ایستاده است و در حالی که قرار بود نوزدهمین دوره لیگ برتر از ۱۰ مرداد آغاز شود، گفته می‌شود برگزاری مسابقات تا اطلاع ثانوی و برطرف شدن ایرادات به تعویق افتاده است.
 البته در این بین فدراسیون فوتبال تنها نیست و از وزارت ورزش گرفته تا نیروی انتظامی و شورای تأمین استان‌ها همه پای کار آمده‌اند و یک حرف دارند که با وضعیت فعلی لیگ برگزار نشود، بهتر است. رئیس فدراسیون فوتبال جمعه گذشته در برنامه ورزش و مردم در این‌باره اینطور توضیح داده بود: «سه درخواست در شورای تأمین داشتیم و نیروی انتظامی گفت، این سه نباشد ما لیگ را برگزار نمی‌کنیم. وزیر ورزش و جوانان زحمت کشید و به همه استاندار‌ها نامه نوشت که «شما نواقصی در زیرساخت‌ها دارید و ملزومات ای‌اف‌سی هم باید رعایت شود و اقدامات عاجل نیز صورت گیرد. بدیهی است که در غیر این صورت امکان برگزاری وجود ندارد.» همین موضوع را شورای امنیت کشور هم نوشت و سه درخواست کوچک و عملی را خواستار شد: «باید بلیت الکترونیک شود، نور و دوربین ورزشگاه هم مهم هستند، چراکه اگر کسی ناسزا گفت ما بتوانیم سراغ آن فرد برویم. این سه درخواست سازمان لیگ، شورای تأمین و شورای امنیت ملی بوده است. اگر این کار‌ها انجام نشود، لیگ برگزار نخواهد شد.» البته تاج وعده داد در صورتی که نصف ورزشگاه‌ها مجهز شود، لیگ برگزار می‌شود: «اگر بیش از نصف ورزشگاه‌ها آماده شود، بقیه می‌روند در استان همجوار و بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود.»

نصف ورزشگاه‌ها هم آماده نشده‌اند
با وجود تأکیدات فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسد همچنان در فاصله ۱۰ روز مانده تا تاریخ اولیه‌ای که برای آغاز لیگ برتر اعلام شده بود، حتی نصف ورزشگاه‌ها نیز آماده نشده‌اند و تاکنون تنها شش شهر در کشور برای میزبانی از این مسابقات تأیید شده‌اند و سایر تیم‌ها در صورت عدم تأیید ورزشگاه‌های معرفی شده باید دیدارهایشان را در شهر‌هایی که تأیید شده‌اند، برگزار کنند. تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز و شیراز؛ شهر‌هایی هستند که ورزشگاه‌های آن‌ها برای میزبانی از دیدار‌های لیگ برتری مناسب‌سازی شده و امکان میزبانی از این مسابقات را دارند.
سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم دیروز در برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره ورزشگاه‌هایی که آمادگی برگزاری مسابقات را پیدا کرده‌اند، توضیحات بیشتری داد: «پنج ورزشگاه آزادی، نقش‌جهان، یادگار امام، شهدای فولاد و امام رضا تا حد زیادی آماده هستند که شش تیم لیگ برتری داخل این ورزشگاه‌ها بازی می‌کنند. ورزشگاه‌های قائمشهر، جم، بوشهر و ورزشگاه نفت آبادان هم کوچک هستند و می‌توانند به موقع آماده شوند. در ورزشگاه قائمشهر شبانه‌روزی تلاش می‌شود تا موارد خواسته شده انجام شود. صندلی‌گذاری را شروع کرده‌اند و کار گیت‌ها را هم انجام می‌دهند. ورزشگاه‌های جم و بوشهر نیز کارشان را شروع کرده‌اند و جلساتشان را برگزار می‌کنند. نفت مسجدسلیمان مشغول آماده‌سازی ورزشگاه خودش است. امیدواریم که همه باشگاه‌ها خودشان را برسانند تا هر تیم ان‌شاء‌الله بتواند خودش میزبان مسابقاتش باشد.»

امنیت تماشاگران در اولویت است
با توجه به صحبت‌های دیروز رئیس کمیته مسابقات لیگ به نظر می‌رسد برگزاری لیگ برتر فوتبال همچنان در کماست و این رقابت‌ها با تأخیر آغاز خواهد شد. فتاحی درباره تأخیر در شروع لیگ به دلیل جدی گرفتن امنیت استادیوم‌ها عنوان کرد: «ما طی پنج، شش سال اخیر حتی یک روز هم در شروع مسابقات تأخیر نداشته‌ایم، اما امسال به خاطر مسائل ایمنی- امنیتی این موضوع را جدی گرفته‌ایم. امنیت مهم‌ترین اصل مسابقات در تمام دنیاست و تمام سعی ما بر این است که افراد خاطی وارد ورزشگاه‌ها نشوند. فصل گذشته از هفته اول درگیری‌هایی داشتیم و بخش عمده آن نیز به زیرساخت‌ها برمی‌گشت. بار‌ها اعلام کردیم باید مثل کشور‌های اروپایی ورزشگاه‌هایمان مجهز باشد تا بتوانیم با افراد خاطی برخورد کنیم. تا زمانی که ورزشگاه‌ها آماده نشوند لیگ شروع نمی‌شود. ما نمی‌توانیم کل لیگ را بدون تماشاگر شروع کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار