کد خبر: 962699
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
از خصوصی‌سازی تا تاراج بیت‌المال و هشدار درباره تفکر اشرافی‌گری بین مسوولان
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی گفت: باید منفعت خصوصی‌سازی برای قشر مستضعف قابل لمس باشد همچنین نباید اجازه دهیم این واگذاری‌ها در جهت این باشد که تجمیع قدرت در اقتصاد استان صورت گیرد، چراکه این تجمیع قدرت، اثرات سویی در فعال سیاسی و فرهنگی خواهد داشت.

 علی حصاری در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: نماز جمعه میعادگاهی برای دولت و ملت است و در نماز جمعه انقلابی باید مطالبه کرد و پاسخ پرسید، پاسخ شنید و مسوولان توضیح دهند.

وی با بیان اینکه برخی‌ می‌خواهند تا لالایی بخوانند و ما خوابمان بگیرد، افزود: آموزش و پرورش یک حوزه پراهمیت است ولی ظاهراً در سیاست‌ها و افکار دولت این اهمیت تعریف نشده است. 

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید وزارتخانه آموزش و پرورش دچار تقابل‌های کودکانه شود، گفت: سال‌ها در سند تحول بنیادین کار شده و مورد تعریف رهبری بود ولی چون این سند در زمان دولت قبلی تدوین شده است، آن را کنار گذاشته و دنبال نتیجه آن نیستند. 

وی اضافه کرد: مدام از لیبرال حرف زدیم ولی در کدام جامعه لیبرال دیده‌اید که ۲۰۰ مدرسه غیرانتفاعی فقط در یک ناحیه جمع شده باشد. 

حصاری با بیان اینکه مرکز ثقل این نظام، دانشگاه فرهنگیان است، تصریح کرد: این دانشگاه سال‌ها با بی‌میلی‌های شدید دست و پنجه نرم می‌‌کرد و به راستی اگر رهبر انقلاب نبودند الان چیزی به نام دانشگاه فرهنگیان وجود نداشت. 

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اهمیت این قضیه آنقدر بالاست که رهبر انقلاب بعد از 20 و چند سال نسبت به این بی‌میلی‌ها تذکر می‌دهند. 

وی با اشاره اینکه که رئیس هیات امنای مجمع، شخص آقای رئیس‌جمهور و در استان نیز استاندار آذربایجان‌شرقی است، گفت: مردم همه ما نسبت به این امر مسوول هستیم، چراکه این فرهنگیان هستند که فرزندان ما را تربیت می‌کنند. 

حصاری ابراز کرد: قبول کنیم که تا الآن مسوولیت‌پذیر خوبی نبودیم و این جایگاه دانشجو_ معلمی مناسب با جایگاه مدنظر انقلاب نیست. 

مسوول بسیج دانشجویی فرهنگیان استان بیان کرد: سرانه دانشجویی یک دانشجو- معلم، یک سوم دانشجوی دانشگاه دولتی است و به عبارتی دانشگاه فرهنگیان به قدری مورد ظلم قرار گرفته است که برای دریافت حقوق باید بجنگیم تا حق قانونی خود را وصول کنیم. 

وی متذکر شد: رابطه آموزش و پرورش با فرهنگیان که باید یک رابطه تعاملی و نزدیک باشد،این‌گونه نیست و جوانگرایی در شعارها مانده است در حالیکه این مشکلات نیاز به سیاستگذاری کلان ندارد و به راحتی قابل بحث و حل می‌باشد. 


خصوصی‌سازی یا تاراج بیت‌المال

وی، خصوصی‌سازی و مشکلات همچنین تبعات آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: دادستان محترم و شخص محترم استاندار باید به این موضوع رسیدگی کنند و نگذارند خصوصی‌سازی‌ها در استان برای تاراج بیت‌المال مسلمین باشد. 

این مسوول دانشجویی تصریح کرد: باید منفعت خصوصی‌سازی برای قشر مستضعف قابل لمس باشد همچنین نباید اجازه دهیم این واگذاری‌ها در جهت این باشد که تجمیع قدرت در اقتصاد استان صورت گیرد، چراکه این تجمیع قدرت، اثرات سویی در فعال سیاسی و فرهنگی خواهد داشت. 
 

هشدار درباره تفکر اشرافی‌گری بین مسوولان

وی در ادامه به موضوع اشرافی‌گری‌ اشاره کرد و گفت: اشرافی‌گری فقط این نیست که مسوولان دارای خودروهای چند صد میلیونی و خانه بالا شهر باشند بلکه اشرافی‌گری تفکری است که اگر در مسوولیت وجود داشته باشد، دنبال فرصت می‌گردد تا به منفعت شخصی خود برسد که یکی اسمش را پاداش و یکی کارانه و دیگری اسم دیگری می‌گذارد. 

مسوول بسیج دانشجویی فرهنگیان استان در بخش دیگر خطاب به شهرداری اذعان داشت:  آقایان شهردار برای مردم کار کنید؛ این قضیه چند روز پیش در استان که موضوع داغ هم بود، وضعیت دستفروشان است و به همین منظور در مورد این قضیه نقدهای زیادی شده است و راهکارهای فراوانی ارائه شد و حتی امام جمعه به این موضوع تأکید داشته‌اند ولی نتیجه‌ای حاصل نشده است. 

وی افزود: آقایان مسوول و به خصوص شهرداری‌های عزیز از جانب جنبش دانشجویی استان می‌گویم که اگر حرف نماینده ولی فقیه در استان روی زمین می‌ماند، یعنی حرف ولایت زمین مانده و این نیز جزو خطوط قرمز جنبش انقلابی است. 

این مسوول دانشجویی متذکر شد: ظاهراً برخی از مسوولان متوجه نشدند که انتخابات تمام شده است و الان زمان کار و نتیجه کار است و زمانی است که مردم باید طعم تمام کارهایی که باید انجام می‌گرفت را بچشند. 

وی توضیح داد: وزارت خارجه را محکوم به برجام کردیم در حالی که خیلی از جمعیت مملکت این را فراموش کرده‌اند که وقتی سربازان جبهه مقاومت صدها کیلومتر از مرزهای دور شده و از حدود اسلام و مرزهای اسلام و امنیت کشور اسلامی ایران دفاع کردند، این وظیفه وزارت امور خارجه است که نهاد اقتصادی را به گلوله‌های جبهه مقاومت گره زده و پیش رود. 

حصاری یادآور شد: وزارت امور خارجه مسئله مهم اسلام از قبیل معاهده قرن و شیخ زکزاکی را فراموش نکنند، چرا که وزارت امور خارجه وظیفه دارد تا این موضوعات را از سوی ایران پیگیری کند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر