کد خبر: 961843
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
معترضین به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه (جلیقه زردها) امروز شنبه برای سی و پنجمین هفته متوالی اعتراضات خود را از سر گرفتند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: جلیقه زرد‌های فرانسه همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و امروز شنبه نیز اقدام به برگزاری تجمع در پاریس و چند شهر دیگر کردند.

این برای سی و پنجمین شنبه متوالی است که معترضین به سیاست اقتصادی دولت امانوئل ماکرون، در پاریس و دیگر شهر‌ها اقدام به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز می‌کنند.

معترضین (جلیقه زردها) با انتخاب روز‌های شنبه و نامگذاری آن با عنوان «شنبه سیاه» اعتراضات خود را در هر هفته پیگیری می‌کنند.

جنبش اعتراضی جلیقه زرد‌های فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال گذشته میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد، ولی به مرور مطالبات آن‌ها رو به افزایش گذاشت.

پارلمان فرانسه چندی قبل لایحه «ضد خرابکاری» دولت فرانسه که با هدف تشدید برخورد با اقدامات مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زرد‌ها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواهان استعفای او هستند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار